مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان: استاندار گیلان مرا مجبور به استعفا کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان: استاندار گیلان مرا مجبور به استعفا کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه راهداری گیلان در بحران اخیر قربانی شد گفت: از سوی معاون عمرانی استاندار و به نقل از استاندار گیلان مجبور به استعفا شدم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ناصر آل‌محمدی در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی از ایامی است که باید نقاط قوت و دستاوردهای نظام برای مردم گفته شود و بیان نقاط ضعف به ایام دیگری موکول شود اظهار داشت: ما خود را از فرزندان انقلاب می‌دانیم و در مقابل خون شهدا مسئول هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه به‌دلیل حرمت ایام دهه فجر انقلاب بیان نقاط ضعف و دلایل مشکلات موجود در بحران برف اخیر را به بعد از ایام دهه فجر موکول کردم افزود: برای تنویر افکار عمومی مشکلات و معضلات موجود در بحران برف اخیر برای مردم بازگو و شفاف‌سازی می‌شود.

آل محمدی با بیان اینکه در مرداد ماه امسال بخش راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی جدا شد و این بخش به سازمان حمل و نقل جاده‌ای افزوده شد تصریح کرد: ابلاغ اجرایی این طرح از مهرماه سال ۹۵ در کشور اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند این انتقال بالغ بر ۷۰۰ نیرو به این اداره کل در گیلان منتقل شدند خاطرنشان کرد: در جریان این تغییرات از سوی قانونگذاران، اختصاص بودجه در جهت جلوگیری از عدم وقفه و خلل در انجام امور راهداری استان‌ها به سازمان‌های برنامه و بودجه در سراسر استان‌های کشور ابلاغ شده بود.

آل محمدی با تاکید بر اینکه متعاقب دستور مذکور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نامه‌ای را جهت تسریع در این امر در ۸ مهرماه امسال به استاندار گیلان ارسال کرد گفت: در نامه مذکور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استاندار گیلان اعلام می‌کند که اداره کل راهداری گیلان در جهت بازسازی ماشین آلات، خرید نمک، خرید قطعات و سوخت با مشکل جدی مواجه است و این ناوگان نیازمند اختصاص بودجه برای رفع مشکلات و خدمات دهی به موقع و درست در مواقع بحرانی است.

وی با تاکید بر اینکه در ۲۶ مهر ماه امسال از سوی اداره کل حمل و نقل جاده ‌ی گیلان پیرو نامه رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای، فهرست مهم‌ترین نیازهای مصرفی ماشین‌آلات راهداری استان گیلان که برآورد آن بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان بوده به استاندار گیلان ارسال شده است افزود: این نامه و فهرست مذکور در ۲۶ آبان ماه امسال برای معاون هماهنگی عمرانی استاندار گیلان جهت تخصیص اعتبارات ارسال شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در نامه‌های مذکور، این اداره بیان کرده بود که اگر مساعدت لازم در مورد تجهیز ناوگان حاصل نشود در زمان بحران و بارش برف استان با مشکل مواجه می‌شود تصریح کرد: با وجود ارسال نامه‌ها گسترده و درخواست‌های مذکور ریالی از سوی استانداری به این اداره کل داده نشد.

وی با اشاره به اینکه در هفتم آذرماه امسال نامه‌ای مبنی درخواست تامین اعتبار جهت نوسازی ماشین‌آلات و ناوگان راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به مدیرکل بحران استانداری گیلان ارسال شد افزود: با وجود تلاش‌های همه جانبه در مورد جذب اعتبارات و رفع مشکلات این اداره کل تاکنون ریالی به راهداری استان گیلان اختصاص نیافته است.

آل محمدی با تاکید بر اینکه علاوه بر نامه‌های مذکور در مراجعات حضوری، دیدارها و به‌صورت پیامکی و حتی در مراسم بزرگداشت هفته راهداری تمامی این مشکلات و هشدارها به استاندار گیلان از سوی این اداره کل گفته شده بود بیان کرد: با وجود تلاش‌های گسترده هیچ نتیجه‌ای در مورد جذب اعتبارات برای این اداره کل حاصل نشد.

وی با تصریح بر اینکه در یکی از جلسات مصوب شد که اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه استان به این اداره کل اختصاص یابد افزود: این اعتبار در سازمان برنامه و بودجه استان به یک میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و این اعتبار در طی دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به ۱۰۰ میلیون تومان رسید و در نهایت ریالی از این اعتبار به راهداری گیلان اختصاص پیدا نکرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان  با اشاره به اینکه راهداری گیلان با وجود مشکلات عمده در مورد تجهیزات و ناوگان راهداری تمامی تلاش خود را مبنی بر باز نگه‌داشتن راه‌های اصلی در بحران برف اخیر کرده است گفت: در ایام بحران بارش برف اخیر در گیلان ترافیک چهار استان را به‌دلیل مسدود بودن محورهای فیروزکوه، هراز و چالوس داشته است.

آل محمدی با تاکید بر اینکه اداره کل راهداری استان در بارش برف اخیر هیچگونه کم کاری را نکرده است تاکید کرد: بیان اینکه عوامل و نیروهای راهداری در بحران کم کاری کردند نهایت بی‌انصافی است و دلایل ناکارآمدی باید به‌طور صحیح برای مردم استان گیلان شفاف سازی شود.

وی با اشاره به استعفای خود و با تاکید بر اینکه به هیچ نماینده و فردی وابسته نیستم و  از سوی شعبان‌پور معاون استاندار و به نقل از استاندار گیلان مجبور به استعفا شدم افزود: بنده یک جانباز انقلاب هستم و به حرمت ایام بزرگداشت انقلاب نمی‌خواستم نقاط ضعف را بیان کنم اما راهداری گیلان در بحران اخیر قربانی شد و با بنده برخورد چکشی صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه در این بحران، برچسب ناکارآمدی به سیستم مدیریتی راهداری استان وارد شد تصریح کرد: مرا مجبور به استعفا کردند و تا کنون هنوز استعفای بنده از سوی سازمان پذیرفته نشده است.

آل محمدی با بیان اینکه راهداری استان با شرایط گفته شده سه بحران برف را در پشت سر گذاشته است افزود: هنوز راهداری به‌طور کامل از راه و شهرسازی در استان تحویل گرفته نشده است و در هزینه‌ها با مشکلات عمده‌ای رو‌به‌رو است؛ پول پایانه بار آستارا به نیروهای شرکتی این اداره به‌عنوان حقوق پرداخت شده است.

وی سابقه کاری خود در مورد حوزه راهداری را ۳۷ سال عنوان کرد و با تاکید بر اینکه وصله ناکارآمدی و بی‌مسئولیتی به یک جانباز فرزند انقلاب نمی‌چسبد گفت: چرا نتیجه اعتباری را که به‌منظور تجهیز ماشین آلات فرسوده به این اداره تخصیص نیافت را در زمان بحران از ما می‌خواستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ایگیلان با اشاره به اینکه محور سیاهکل با دو متر برف با تلاش ویژه راهداری باز نگه داشته شد و ۱۳۰ اتوبوس در محور رشت قزوین زمین گیر شده بودند افزود: بیش از ۱۲ هزار  و ۴۷۴ کیلومتر باند در استان در بحران برف اخیر برف روبی شده و ۲۴۵ دستگاه خوردو درگیر این عملیات بودند.

آل محمدی با بیان اینکه ۵۳۸ نفر نیرو راهداری با ۳۷ اکیپ به‌طور شبانه روز در تلاش و بازگشایی راه‌های استان بودند گفت:برچسب ناکارآمدی به نیروهای راهداری استان نمی‌چسبد و باید پرسید زمانی که نیروها راهداری در بارش برف سنگین در حال فعالیت و تلاش بودند نیروهای کارآمد شما در کجا بودند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار گفت “که چرا از امکانات و نیروهای بسیج و سپاه کمک نگرفتید” تاکید کرد: نیروهای بسیج و سپاه بدون اینکه کوچکترین تقاضایی از آن‌ها شود با ماشین آلات موجود خود وارد میدان شدند اما ماشین آلات راهداری تخصصی و خاص است.

وی با اشاره به اینکه استان یک گریدر دارد و اگر این دستگاه به تعداد ۱۰ عدد در استان موجود بود هیچ مشکلی در حوزه راه‌ها در بحران برف وجود نداشت افزود: استان باید ۱۵ دستگاه برف خور داشته باشد تا در زمان بحران با مشکل مواجه نشود در حالی که اکنون با کمبود و فرسودگی شدید ماشین آلات سنگین راهداری مواجه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان میانگین عمر ماشین آلات سنگین راهداری استان گیلان را بیش از ۲۹ سال عنوان کرد و گفت: در بحران مذکور چند دستگاه گریدر چینی موجود داشتیم که در حین عملیات عملکرد درستی نداشته و متوقف شدند.

آل محمدی با اشاره به اینکه برای تامین حقوق پرسنل و نیروها از تهران اعتبار می‌گیریم تاکید کرد: به‌دلیل کمبود اعتبارات، اداره کل راهداری استان گیلان از سر جمع اعتبارات عمرانی مجبور به پرداخت حقوق پرسنل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را با بدهی بالغ بر ۵ میلیارد تومانی تحویل گرفتیم خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل این اداره کل کمبود منابع مالی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه به لطف خدا هیچ گونه حادثه و آسیب ناگواری در بحران برف گزارش نشده است خاطرنشان کرد: عملیات با توجه به کمبود و وجود مشکلات در مورد ماشین آلات تنها با تاخیر در بحران برف انجام شده است.

وی با اشاره به اظهارات نماینده مردم آستارا در  مبنی بر اینکه “تا زمانی که آل محمدی درگیر سفرهای خارجه است وضعیت به همین منوال است” افزود: شکر خدا در پنج سال گذشته بعد از مشرف شدن به سفر حج هیچ گونه سفر خارجی نداشتم.

آل محمدی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به‌عنوان تنها اداره کل اجازه اعزام ماشین آلات یخچال‌دار به اقصی نقاط کشور به‌منظور صادرات به کشورهای حاشیه استان را دارد تصریح کرد: این اختیار در تمامی کشور تنها به حمل و نقل جاده‌ای گیلان داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اظهارات استاندار گیلان مبنی بر خواستن عذر ایشان از مدیریت بیان کرد: من منتظر دستور از سوی سازمان هستم و به‌عنوان یک سرباز انقلاب هر کجا که تهران تصمیم بگیرد به مردم خدمت می‌کنم.

آل محمدی با بیان اینکه تلاش کردم در ایام دهه فجر از بیان نقاط ضعف در استان پرهیز کنم خاطرنشان کرد: پست‌ها و مسئولیت‌ها آش دهن سوزی نیست و مهم این است که در زمان بحران چطور اخلاق را رعایت می‌کنیم.

انتهای پیام/