به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، جانشین تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود ضمن تسلیت ایام فاطمیه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری پنجمین یادواره شهدای تیپ برگزار شد، گفت: جوانان برومند کشورمان با رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب سازمان های مختلف به دفاع از انقلاب اسلامی می پردازند تا این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بسپارند.



 



سرهنگ علی اکبرزاده با بیان اینکه شهدا شمع محفل بشریت هستند، تصریح کرد: یاد و خاطره شهدا باید برای همیشه در اذهان عمومی زنده نگه داشته شود و هر ساله نیز برنامه های مختلفی در این خصوص در سطح یگان انجام می شود.



 



وی با اشاره به اینکه تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان تنها یگان رزمی نیروی زمینی در شمال کشور است، افزود: این یگان ماموریت های ویژه ای در دفاع از حریم ولایت، برون مرزی و شمال غرب انجام می دهد به طوری که در در دفاع از حریم ولایت چهار شهید( شهیدان خوشه بر، رضی، مسافر و پورابراهیمی) را تقدیم انقلاب نموده است.



 



اکبرزاده از برگزاری پنجمین یادواره 1269 شهید تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان و دو شهید گمنام (28 بهمن) با عنوان" با ولایت تا شهادت" در حسینه تیپ خبر داد و اظهار کرد: این یادواره ساعت 9 صبح با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه  و مداحی حاج اسماعیل عموزاده برگزار می شود.



 



جانشین تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود دیدار از خانواده های شهدا را روحیه بخش عنوان و  تاکید کرد: سرکشی از خانواده های شهدا و مصاحبه با همرزمان شهدا در ثبت خاطرات  و تکمیل بانک اطلاعاتی امری مهم و ضروری است به طوری که تاکنون دو جلد کتاب با عنوان  "فانوس های معابر" زندگینامه و مجموعه خاطرات شهید املاکی و " تنها با خدا" در خصوص شهید نقیبی راد  چاپ شده است.



 



سرهنگ اکبرزاده ادامه داد: دو فیلم مستند نیز با عنوان " مسافران حرم" از شهیدان مسافر و رضی نیز در صدا و سیمای مرکز گیلان پخش شد.



 



جانشین تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در برف اخیر، تصریح کرد: 20 نفر از پرسنل و ماشین الات تیپ در جهت کمک رسانی به مردم  شهرهای لاهیجان، سیاهکل و استانه اشرفیه اعزام  شد که در حال حاضر نیز دو دستگاه از ماشین الات در لاهیجان به جهت احتمال پیش بینی برف در چند روز اینده مستقر است.



 



گفتنی است، از 1269 شهید تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان 224 نفر پاسدار، 227 سرباز و 818 بسیجی هستند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان