به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که یکی از بدترین توافق هایی که تا به حال دیدم توافق هسته ای ایران است.

ترامپ در ادامه سخنانش گفت: آمریکا بار دیگر بر روابط گسست ناپذیر میان اسرائیل و آمریکا تاکید می کند. ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که یهودیان چه چیزهایی را متحمل شدند.

وی افزود: تهدیدهای امنیتی که اسرائیل با آن مواجه بوده زیاد است که شامل ایران می شود.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: من اقدامات بیشتری انجام خواهم داد تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شوم.

وی در ادامه گفت: ما قطعنامه یک طرفه علیه اسرائیل در سازمان ملل و تحریم های یکجانبه علیه اسرائیل را رد می کنیم. آمریکا به صلح میان اسرائیل و فلسطینیان تشویق می کند اما گروه ها باید درباره آن مذاکره کنند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: تحت هر توافقی دو طرف باید امتیازاتی بدهند شما آن را به خوبی می دانید.

در ادامه این کنفرانس خبری نیز نتانیاهو صحبت کرد.

وی گفت: من عمیقا برای این دوستی شما با من و اسرائیل ارزش قائل هستم. ما متحدی بهتر از آمریکا نداریم و من می خواهم با شما کار کنم تا اتحادمان را به روز کنیم.

نتانیاهو گفت: اگر با یکدیگر همکاری کنیم - نه تنها آمریکا و اسرائیل، بلکه جامعه بین المللی - می توانیم خطر ایران را دفع کنیم. ایران در حال ساخت موشک های قاره پیما است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ارزش ها و منافع ما توسط اسلامگراهای خشونت طلب مورد حمله است و تحت رهبری شما می توانیم رشد اسلام افراطی را معکوس کنیم.

وی گفت: برای نخستین بار در زندگی ام، کشورهای عرب در منطقه به اسرائیل به عنوان متحد و نه دشمن می نگرند. این یک فرصت است. اجازه دهید به دنبال مسیرهای جدیدی برای صلح باشیم.

در ادامه این کنفرانس خبری ترامپ بار دیگر صحبت کرد و درباره فلین گفت: فلین مرد عجیبی بود و رسانه های قلابی ناعادلانه با وی رفتار کردند.

وی درباره شهرکسازی اسرائیل نیز صحبت کرد و گفت: من می خواهم شاهد متوقف شدن شهرکسازی ها باشم. من به راه حل دو کشور و یک کشور نگاه می کنم اما اگر اسرائیل و فلسطینیان خوشحال باشند من با هر چیزی که آنها خوشحال هستند خوشحال می شوم.

نتانیاهو درباره راه حل دو دولت گفت: فلسطینیان باید کشور یهودی را برسمیت بشناسند و اسرائیل باید کنترل امنیتی تمام کرانه باختری را در اختیار داشته باشد.

وی افزود: یهودیان استعمارگران خارجی در جوده نیستند. منبع درگیری این است که فلسطینیان اسرائیل را در هیچ مرزی برسمیت نمی شناسند. من به سوی کشور تروریستی فلسطین نمی روم. ما باید به مسیرهای جدید و ایده های جدیدی درباره چگونگی حرکت به سوی صلح نگاه کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: صلح می تواند از طریق رویکردی منطقه ای و با فلسطینیان و همسایگان عرب حاصل شود.

ترامپ نیز در ادامه گفت: اسرائیلی ها باید انعطاف پذیر بوده و نشان دهند که واقعا خواستار رسیدن به یک توافق هستند و من معتقدم که اسرائیل خواستار رسیدن به یک توافق است.

وی افزود: فلسطینیان باید از شر تنفری که کودکانشان از سنین کم پیدا می کنند رها شوند. ما به دنبال رسیدن به صلح در این کشور هستیم. ما هر کاری می کنیم تا نژادپرستی را متوقف کنیم.

نتانیاهو نیز در ادامه این کنفرانس گفت: من معتقدم که موضوع شهرکسازی ها عامل اصلی درگیری ها نیست. من می خواهم به یک تفاهم با ترامپ درباره شهرک سازی ها برسم.

وی درباره راه حل دو دولت گفت: شرایط من برای صلح تغییری نکرده است.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان