پل خشتی لنگرود مرمت و بازسازی می شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۵ ۱۰:۴۰ چاپ کد خبر: 76618
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنگرود در خصوص مرمت پل خشتی لنگرود گفت: قرارداد تعمیر و مرمت کامل این پل خشتی با یک پیمانکار مجرب بسته شده است ولی بارش برف سنگین شروع این کار را به تاخیر انداخت .



 



سید مهدی شمسی پل خشتی را مهمترین اثر تاریخی و گردشگری لنگرود دانست و خاطرنشان کرد : مرمت و بازسازی کامل این پل تاریخی با یک میلیارد ریال اعتبار از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و پیمانکار قول داده است که تا عید آن را تحویل دهد.



 



وی افزود : بافت عابرپیاده ، پایه ها و اتاق های پل بصورت قدیمی و سنتی مرمت و تحویل خواهد شد تا اصالت آن حفظ شود.



 



وی یادآورشد: بخش های کمی از این پل در ۳۰ سال قبل بصورت مختصر مرمت شد که این کار غیر حرفه ای و با آجرهای نامناسب صورت گرفته است که به زیبایی و سنتی بودن آن آسیب زده است که در این بازسازی تمامی این مصالح به شکل قدیمی بر می گردند.



 



رییس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنگرود گفت: این پل از گذشته محل اتصال ۲ بخش از شهر لنگرود بوده است و بر روی رودخانه لنگر رودخان بنا شده است و نام لنگرود نیز از لنگر و پهلوگیری کشتی ها در این پل گرفته شده است .



 



وی با بیان اینکه آثار اولین کشتی هایی که در این رودخانه لنگر گرفته اند در محوطه شهرداری لنگرود وجود دارند افزود: پل خشتی و حمام قدیمی ، ساحل زیبای چاف و چمخاله و دیدنی های کوهپایه از جمله آثار تاریخی و گردشگری شهرستان لنگرود بشمار می روند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان