به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از ایران فوکوس، طی چند هفته اخیر چندین بلایای طبیعی از جمله طوفان، سیل و گرد و غبار در ایران اتفاق افتاده است.

این گزارش می نویسد به رغم منابع پولی که ایران بعد از لغو تحریم های بین المللی نصیبش شده همچنان مردم از اثرات این پول ها بی بهره اند.

در چند روز گذشته در جنوب کشور بسیاری مردم بدون برق بودند و وضعیت آب آنها هم بسیار نگران کننده بود. حدود 10 هزار نفر بی خانمان شدند، جاده ها خراب شد و سوراخ های بسیار زیادی در جاده ها ایجاد شد که امکان تردد امکان پذیر نبود و پل ها هم ویران شدند و مردم مجبور به استفاده از آب آلوده بودند و شکسته شدن سد بدرسیر باعث شد آب به روستاییان پایین دست خسارت های زیادی وارد کند.

این در حالی است که ایران درآمد زیادی از فروش نفت نصیبش شده که در مقایسه با سال گذشته رقم قابل توجهی است اما با این حال در زمینه زیرساخت ها هیچ بخشی از این پول هزینه نشده است.

یک سال پیش وضعیت مشابه آب و هوایی امسال، 300 نفر از مردم را هلاک کرد و خسارت بسیار زیادی را وارد کرد. از سال 1987 تا 2001 حدود یک هزار و 120 نفر زندگی خودشان را به دلیل حواث طبیعی در این کشور از دست داده اند. 10 هزار خانه ویران شده و 10 هزار مایل جاده خسارت دیده و 2470 آکر زمین کشاورزی از بین رفته است.

حال سوال این است که چرا دولت ایران از اقدامات جلوگیری کننده استفاده نمی کند و چرا عملیاتی را انجام نمی دهد که مردم حداقل از نبودن خسارت های مشابه در آینده خیالشان راحت باشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : نیک فرد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان