به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدعلی نجفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه پس از جمع آوری برف اخیر طی ابلاغی به فرمانداران و شهرداران در جهت زیباسازی شهرها و آسفالت معابر به منظور آمادگی ورود مسافران و گردشگران نوروزی تأکید شد، اظهار داشت: در همین راستا شورای ترافیک و ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز برای برنامه ریزی و تمهید مقدمات میزبانی از مسافران نوروزی تشکیل وکمیته های ده گانه آن فعال هستند .

وی گیلان را دارای هزار و ۴۹۶ هتل، متل و مسافرکاشانه عنوان و خاطرنشان کرد: این اقامتگاه ها که در سطوح مختلف برای طبقات درآمدی متفاوت جامعه مشخص شده است  ظرفیت  ۲۵ هزار تخت دارد.

نماینده دولت در گیلان گفت: در ایام نوروز برای اقامت فرهنگیان نیز بیش از ۳۸۰ مدرسه با امکانات اولیه در نظر گرفته شده که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی تعداد مسافران اقامت کرده در نوروز ۹۵ در گیلان را بیش از  ۶ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: با امکانات بیشتری که نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده برای اقامت بیش از ۷ میلیون گردشگر آمادگی داریم.

نجفی  به زیبایی های خاص گیلان اشاره کرد و گفت: دریا، دشت و جنگل سحرانگیز و کوه های سرسبز استان از حیران آستارا تا کوه های طوالش، ماسوله تاریخی، رودبار و دیلمان با سواحل زیبا و محصولات متنوع همچون چای ، برنج و صنایع دستی می تواند مأمن خوبی برای مسافران داخلی و خارجی باشد.

وی افزود:علاوه بر این جاذبه های بی نظیر گیلان هزار و ۴۳ اثر ثبت شده تاریخی دارد و موزه های استان نیز در کنار پارکها و بوستانها فعال است.

استاندار گیلان دل مردم این خطه را سرشار از مهر ، عطوفت و مهمان دوست دانست و افزود: غذاهای متنوع و سفره های رنگین استان که در یونسکو نیز به ثبت رسیده از جمله ی جاذبه های گیلان محسوب می شود.

استاندار گیلان گفت : در نوروز جشنواره های بومی و محلی مختلف نیز برای آشنایی بیشتر گردشگران با آداب ورسوم گیلان برپا می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان