به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شکور پورحسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر لزوم قطع سریع تر یارانه ثروتمندان و اختصاص آن به نیازمندان تاکید کرد و گفت: بر رفع فقر در قانون اساسی تاکید شده و فلسفه اقتصادی قانون اساسی ایجاد رفاه برای تمامی مردم است به گونه ای که در مباحث قواعد و اصول اسلام تاکید شده که بیشترین حد رفاه برای کم برخوردار ترین اقشار و محرومان اختصاص داده شود.

نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رفع فقر از عهده یک دستگاه به تنهایی خارج است، افزود: اگرچه به نیازمندان در اسناد بالادستی و لوایح بودجه و برنامه ششم توجه شده و دولت و حاکمیت اقداماتی در جهت رفع فقر در جامعه انجام داده است اما ظرفیت دولت و حاکمیت محدود بوده از این رو رفع کامل فقر محقق نمی شود.

رفع فقر نیازمند تلاش تمامی دستگاه ها است

وی با بیان اینکه رفع فقر نیازمند تلاش تمامی دستگاه ها است و تنها وظیفه کمیته امداد و بهزیستی نیست، تصریح کرد: واقعیت آن است که ریشه کن کردن فقر درکشور یکی از وظایف حاکمیت در قانون اساسی است و به صورت جدی می طلبد دولت و تمامی دستگاه ها حمایت از نیازمندان را در دستور کار قرار دهد.

انتقاد از روند قطع یارانه ثروتمندان

این نماینده مردم در مجلس دهم، از روند قطع یارانه ثروتمندان انتقاد کرد و ادامه داد: دولت نباید در این باره تعلل کند بلکه هر چه سریع باید یارانه ثروتمندان را قطع و به نیازمندان اختصاص دهد.

پورحسین با انتقاد از اینکه ثروتمندان به درستی شناسایی نشده اند، گفت: در دنیا اصل هایی برای حمایت از نیازمندان حاکم است به عنوان مثال برخی کشورها از ثروتمندان مالیات بیشتری اخذ کرده و به فقرا سوبسید و یارانه بیشتری اختصاص می دهند، به طور قطع اگر دهک های پردرآمد از سوی دولت به درستی شناسایی و یارانه آنها قطع و به نیازمندان اختصاص یابد می توان در جهت بهبود وضعیت نیازمندان گامی جدی برداشت.

انتقاد از نحوه توزیع یارانه ها

وی با انتقاد از نحوه توزیع یارانه ها، گفت: متاسفانه یارانه به درستی توزیع نشده و نحوه توزیع دارای اشکال است؛ چرا باید به افراد در تمامی سطوح ضعیف، متوسط و غنی به یک اندازه یارانه تعلق بگیرد؟ بهتر نبود به نیازمندان و قشر ضعیف و متوسط جامعه یارانه بیشتری اختصاص می یافت.

وجود بیمه برای نیازمندان و افراد بیکار ضروری است/ لزوم ارائه خدمات بهداشتی رایگان به نیازمندان

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، وجود بیمه را برای نیازمندان و افراد بیکار ضروری دانست و بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی رایگان به این قشر تاکید کرد و افزود: وجود بیمه بیکاری و تامین اجتماعی برای افراد نیازمند و بیکار بسیار ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم شناسایی تمامی اقشار نیازمند درکشور، یادآور شد: بهتر است نیازمندان واقعی شناسایی و ساماندهی و  تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند؛ البته مبلغی که از سوی نهادهای حمایتی به نیازمندان اختصاص داده می شود بسیار اندک است و جوابگوی نیازهای آنها نیست ضروری است دولت به این افراد توجهی جدی داشته و با قطع یارانه ثروتمندان در جهت بهبود وضعیت نیازمندان گام بردارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان