آمار بیکاری گیلان غیر قابل باور است

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ۰۸:۱۸ چاپ کد خبر: 77250
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فرزین کاظمی نوری در جمع خبرنگاران با اشاره به تاسیس شرکت کشت و صنعت خزر توسط بخش خصوصی و کمک دولتی در سال 1389 اظهار کرد: از سال 90 فعالیت سایت 18 هکتاری شرکت مذکور در جنوب گیلان آغاز شده است.  

وی به فعالیت 65 نفر مهندس و متخصص در زمینه کشاورزی در شرکت کشت و صنعت خزر اشاره کرد و افزود: صادرات تخصصی زیتون و فرآورده های این محصول را پیگیری می کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر از صادرات 10 محصول فرآوری شده زیتون با تکنولوژی در اختیار گذاشته شده در این شرکت تا پنج سال آینده خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم اهداف مذکور را به مرحله اجرا درآوریم.

کاظمی نوری با بیان اینکه هشت طرح اقتصاد مقاومتی در شرکت کشت و صنعت خزر در حال اجرا است، تصریح کرد: باغ زیتون، استخر ماهیان سردآبی و صنایع فرآوری شده از جمله طرح های اجرایی محسوب می شود و اکنون باغ 18 هکتاری زیتون آماده سازی شده است.

وی به معشکلات گیلان اشاره کرد و گفت: مسائل زیست محیطی پس از بیکاری از موضوع هایی محسوب می شود که گریبانگیر استان بوده و این امر نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

مدیرعامل شرکت کشت و صعنت خزر با اشاره به جذب 196 نفر در حوزه های اداری، خدماتی و زیست محیطی در این شرکت در سال 96، خاطرنشان کرد: آمار بیکاری در گیلان با توجه به ظرفیت های گردشگری، صنعت، تولید و کشاورزی رقم غیر قابل باوری است و از نقاط ضعف استان محسوب می شود.

کاظمی نوری، ایجاد بنگاه های زودبازده را تنها راهکار برون رفت و تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان ذکر کرد و یادآور شد: باید بتوانیم از دانش آموختگان دانشگاهی در جایگاه های مناسب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه پایدار گیلان با سد بزرگ آلودگی محیط زیست مواجه شده است، اظهار کرد: امروز را به مناسبت روز درختکاری به فال نیک می گیریم و امیدواریم در این زمینه گام های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان