مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه در بررسی مقدماتی مساحت عرصه آتش گرفته در منطقه جنگلی لیشک سیاهکل حدود ۱۰ هکتار و از نوع سطحی اعلام شد، گفت: علت آتش سوزی بی دقتی گردشگران است.

به گزارش لنگرنیوز ، رحمت الله رحمانی با بیان اینکه در پی کسب اطلاع از وقوع یک مورد حریق در منطقه لیشک از توابع شهرستان سیاهکل اکیپ های اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منطقه اعزام و با تلاش بسیار با جلوگیری از گسترش حریق نسبت به مهار آتش و سرایت آن به سایر نقاط همجوار اقدام کرده اند.

وی افزود: مقارن ساعت 15 عصر روز شنبه چهارم مرداد 93 با اعلام یک مورد حریق وسیع در جنگل های لیشک که از نقاط کوهستانی و صعب العبور حوزه شهرستان سیاهکل است مراتب به اکیپ های اطفای حریق یگان حفاظت منابع طبیعی اعلام و دو واحد از گروه های عملیاتی به سرعت در منطقه حضور یافته و با آغاز عملیات اطفا در مرحله نخست از گسترش بیشتر آتش سوزی جلوگیری به عمل آمد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با توجه به وسعت منطقه و صعوبت تردد در حوزه مذکور و عدم امکان تردد خودرویی نیاز به عوامل انسانی احساس که از واحدهای پشتیبان اداره کل منابع طبیعی در پایگاه اطفای حریق مستقر در اداره کل و مراکز همجوار بهره گیری شده و نسبت به اعزام نیرو اقدام شد.

رحمانی تصریح کرد: پس از هفت ساعت پیکار بی وقفه با آتش سرانجام زبانه های حریق فروکش کرد و به خاموشی رسید و در نهایت با بررسی مقدماتی مساحت عرصه آتش گرفته در حدود 10 هکتار و از نوع سطحی اعلام شد که به احتمال زیاد بی دقتی عوامل انسانی و گردشگران عامل اصلی آتش سوزی بوده و کمبود سطح رطوبت، خشکی لاشبرگ ها و بیشه های جنگلی و وزش باد سبب افزایش و گسترش سطح آتش بوده است.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان