به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر به نقل از 8دی، محمدعلی نجفی استاندار گیلان امروز در آیین گشایش کارگاه آموزشی اعضای اداری هیأت های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  با بیان اینکه مردم به حرفهای ما نمی نگرند بلکه به عملها توجه می کنند گفت: با امانتداری باید این احساس که رأی مردم حق الناس است در جامعه گسترش پیدا کند و مشارکت وسیع همه ی اقشار را شاهد باشیم.

وی در این کارگاه آموزشی که با حضور دبیر ستاد انتخابات کشور برگزار شد، برگزاری انتخابات را مهمترین و بزرگترین اقدام وزارت کشور دانست و افزود: موراد طرح شده در این کارگاه آموزشی پایه و اساس کاری در روند برگزاری انتخابات است.

نجفی وظایف دولت و وزارت کشور در برگزاری انتخابات را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این رویداد بزرگ با دقت در اجرای قانون، صبوری، درایت و هوشمندی قطعاً با سربلندی پشت سر گذاشته می شود.

نماینده دولت در گیلان فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را جزء تأکیدات نظام و در مسیر اجرای قانون انتخابات دانست و اظهار داشت: بارها باید این فرمایشات مرور شود چون جزء تکالیف همه ی دست اندرکاران است.

وی شرایط ایران اسلامی در منطقه و دنیا  را خاص دانست و افزود: علاوه بر درگیری مناطق اطراف کشور با تکفیری ها، صهیونیست ها در مناطق مختلف دنیا علیه نظام ما مشغول فعالیت هستند.

نجفی افزود: انتخابات پرشور بزرگترین نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان است .

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پس از تلاشهای رییس جمهور و وزارت خارجه با هدایت های عالمانه ی رهبر معظم انقلاب با برجام توفیقات خوبی حاصل شده گفت: دشمنان ایران اسلامی راضی به استمرار این توفیقات نیستند.

وی با بیان اینکه استکبار به دنبال تحت الشعاع قرار دادن انتخابات است افزود: در ۲ ماه باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری، دنیا در حال تماشای نتیجه ی انتخابات و میزان حضور مردم است.

نجفی تصریح کرد: آن افرادی که در انتخابات پرشور و حضور با شکوه مردم جامانده هستند  و احساس می کنند مردم با حضور پرشور، آزاد و پرامید به انتخاب اصلح دست می زنند، نگرانند و در فکر دو قطبی جلوه دادن کشور هستند.

نماینده دولت در گیلان با بیان اینکه چنین مواردی در استان ما نادر است  خاطرنشان کرد: همه ی ما تحت اندیشه ی ولایت فقیه هستیم و قطب دیگری در کشور وجود ندارد.

وی گفت: ما به دنبال برگزاری انتخاباتی باشکوه و خیره کننده هستیم .

نجفی اظهار داشت: از بکارگیری امکانات دولتی به نفع شخص، جناح، حزب، گروه و هر اندیشه ی خاصی باید جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما را امین خود قرار داده اند گفت: با امانتداری باید این احساس که رأی مردم حق الناس است در جامعه گسترش پیدا کند و مشارکت وسیع همه ی اقشار را شاهد باشیم.

نماینده دولت در گیلان افزود: مردم نظاره گر عملکرد ما هستند اگر شعار دهیم و عمل نکنیم قطعاً پاسخ مثبتی از سوی مردم نخواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه انتخابات همواره  امید را در مردم زنده می کند تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا مردم از فرصت طلایی انتخابات برای تعیین سرنوشت آینده ی خود بهره مند شوند.

نجفی با اشاره به اینکه از لحاظ شرعی، عرفی و قانونی مکلف به برگزاری انتخابات هستیم گفت: برای برگزاری پرشور انتخابات تکلیف داریم.

استاندار گیلان اظهار داشت: با همدلی و همراهی یکدیگر به شرایط تحقق مشارکت حداکثری کمک کنیم تا مردم با تشخیص خودشان به انتخاب اصلح دست بزنند.

استاندار گیلان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب خطاب به وزیر کشور در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: ایشان علاوه بر امانت، صحت و سلامت انتخابات بر حضور حداکثری مردم تأکید ویژه داشتند.

وی افزود: آنهایی که غیر از این عمل کنند در این آرمان و اهداف شرکت نمی کنند.

استاندار گیلان ادامه داد: همه ی جریان های سیاسی مجوزدار که معتقدیم دلسوز نظام  و انقلاب هستند باید در حفظ این اندیشه که دغدغه ی آن را دارند همراهی کنند.

رئیس شورای تامین استان بر فعالیت آزادانه اندیشه ها و احزاب مختلف دارای مجوز با گرایشهای مختلف تأکید و تصریح کرد: فرمانداران به عنوان رییس شورای تأمین شهرستان ها موظف به برقراری امنیت سخنرانی ها هستند و اعضای شورای تامین شهرستانها نیز مکلف به همکاری با فرمانداران هستند.

نجفی بر ضرورت برگزاری انتخابات با عقلانیت و تدبیر تأکید و تصریح کرد: عرفا، شرعا و قانونا برای برگزاری انتخابات صحیح، سالم و با مشارکت گسترده و همراه با آرامش موظفیم.

وی گفت: استان گیلان تاکنون در حوزه ی سیاسی و امنیتی در این خصوص موفق عمل کرده است.

وی گیلان را جزء امن ترین استان ها عنوان کرد و افزود: در شورای تأمین بهترین شرایط را در بخش های نظامی، انتظامی، امنیتی و اقتصادی شاهدیم.

نماینده دولت در گیلان با اشاره به اینکه در رونق فضای کسب و کار در ۳.۵ سال گذشته به صورت میانگین رتبه اول را دارا هستیم اظهار داشت: شرایط استان شرایط بسیار مطلوبی است اما بدین معنی نیست که در اجرای این انتخابات هوشمندی و ذکاوت نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه عده ای تمایل به حفظ این فضای مطلوب نیستند گفت: برخی با بزرگنمایی مشکلات به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم هستند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدعی نبود مشکل و حل تمامی مسائل معیشتی و گرانی ها نیستیم خاطرنشان کرد: قطعاً کشوری که چند سال با تورم بیش از ۴۰ درصد مواجه بوده و در این دولت تورم با کنترل به حدود ۸ درصد می رسد به یکباره تمام مشکلات حل نمی شود.

وی با بیان اینکه ارزش پول ملی در سال هایی بیش از ۱۷۰ درصد کاهش پیدا کرد گفت: کاهش تورم به معنی حل تمامی مشکلات مردم نیست.

وی با بیان اینکه در چند ماه قبل از دولت یازدهم قیمت ارز با افزایش ۴ برابری از ۸۰۰ تومان به ۴ هزار تومان رسید گفت: بسیاری از افراد در آن روزها نگران فقر مردم نبودند اما در روزهایی که در این دولت از قیمت ۳ هزار و ۷۰۰ تومان به ۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید برخی یادشان نیامد ولی در روزهایی که به ۴ هزار تومان رسید در برخی تریبون ها از افزایش ۴۰۰ برابری یاد می کردند.

نجفی به تثبیت قیمت ها در دولت تدبیر و امید افزود: در بیان این مطالب بنده نگران آن جوانان، دانشجویان و دانش آموزانی هستم که به نظام بدبین می شوند .

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش بیکاری و رونق اشتغال استان توفیقاتی در دولت تدبیر و امید حاصل شده است گفت: براساس اعلام مرکز آماز نرخ بیکاری از ۱۵.۶ درصد سال ۹۲ به ۹.۶ درصد در نیمه نخست سال ۹۶ تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت جزء ۵ استان بیکار کشور بودیم افزود: امروز ۲۴ امین استان بیکار کشور و هفتمین استان شاغل کشور هستیم.

نماینده دولت در گیلان با اشاره به اینکه از میانگین نرخ آمار بیکاری کشور نیز پایین تر هستیم اظهار داشت: در رقابت با استان های دیگر برتر هستیم اما این به معنی رفع بیکاری استان نیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان