به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اسدالله عسگراولادی، عضو اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت وگو با راه دانا؛ در خصوص موضوع بازگشایی ال سی ها در دوران پسا برجام گفت: مسئله بازگشایی ال سی تنها برای بانکهایی میسر است که کارگزاری مارا قبول کرده اند، چند بانک در اروپا، اتریش و آلمان آنها طرف کارگزاری شان در ایران مورد تایید هست می توانند در بحث بازگشایی ال سی با ما همکاری کنند.  

وی ادامه داد: بقیه بانک ها، بانک ها مارا قبول ندارند و در نتیجه ال سی برای همه میسر نیست و برای برخی از بانک هایی که از آنها نام برده شد میسر است و تنها آنها می توانند در بحث بازگشایی ال سی به ما کمک کنند و در حال حاضر هیچ ال سی برای بحث صادرات بازگشایی نشده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه هیچ ال سی برای صادرات کشور بازگشایی نشده است، بیان کرد: هیچ ال سی در بحث بازرگانی و صادرات کشور بازگشایی نشده است و تنها برای برخی از صنایع مانند پتروشیمی که برای بخش دولتی است ال سی باز کرده اند اما برای صادرات تجاری هیچ ال سی بازگشایی نشده است.

عسگر اولادی با اشاره به بازگشایی ال سی برای صادرات میعانات گازی اظهارداشت: تنها بخشی که ال سی برای آن بازگشایی شده است بخش صادرات میعانات گازی است که این هم به دلیل اینکه برای بخش دولتی است میسر شده وگرنه تا به حال هیچ ال سی برای بخش صادراتی بازگشایی نشده است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات دولتی ها در خصوص بازگشایی ال سی ها در پسابرجام خاطر نشان کرد: این قبیل اظهار نظرها در خصوص بازگشایی ال سی در دوران پسابرجام به هیچ وجه قابل قبول نیست، دولتی ها گفتمان درمانی خوبی دارند و اینگونه ادعا ها، اظهار نظر های انتخاباتی بیش نیست.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان