به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، یادواره  21 شهید روحانی و طلبه لنگرود دیشب با حضور خانواده معظم شهدا، جمعی از مسئولان، روحانیون، طلاب حوزه و اقشار مختلف مردم در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.



مدیر حوزه علمیه مهدویه رشت در این مراسم با بیان اینکه علما واسطه توحید و معارف الهی هستند اظهار داشت: باید بیش از گذشته تلاش کنیم تا بین مردم و علما فاصله ای نباشد.



حجت الاسلام والمسلمین فرخ عبدی علما را مظهر و آینه تمام نمای حق و حقیقت دانست و خاطرنشان کرد: عالمان ربانی آنچه را که از خدای متعال و انبیاء الهی و اولیای دین م  آموزند در اختیار مردم قرار می دهند تا آنها را به صراط مستقیم هدایت کنند.



وی با نقل حدیثی از حضرت محمد(ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) در توصیف مقام علما فرمودند "علمای امت من و عالمان دینی از شعیب پیامبر و ابراهیم و پیامبران بنی اسرائیل بالاتر هستند".



استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید نسل جوان را با فرهنگ جهاد و فلسفه شهادت آشنا کرد تا جوانان ما بتوانند از شهدا الگوبرداری کنند و راه صحیح را از راه نادرست تشخیص دهند.



وی با گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای روحانی و طلبه اظهار داشت: ولایتمدار بودن از خصوصیات مشترک شهدا بوده و حفظ جایگاه ولایت همواره دغدغه مهم شهیدان بوده است.



مدیر حوزه علمیه مهدویه رشت با بیان اینکه  شهدا با رسیدن به مقام والای شهادت در واقع مزد عشقی که به ولایت داشتند را گرفته اند افزود: شهیدان را مرده ندانید زیرا آنها نمرده اند بلکه زنده اند و همواره در نزد خداوند روزی می گیرند.



انتهای پیام/



[gallery columns="1" size="large" ids="77608,77609,77610,77611,77612,77613,77614,77615,77616,77617"]
برچسب‎ها : سال تحصیلی جدید

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان