به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، عبدالرضا اکبری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره لزوم توجه به خطرات چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در شب چهارشنبه آخر سال به مواد منفجره «نه» بگوییم؛ امیدوارم چهارشنبه سوری خوبی داشته باشیم و علاوه بر اینکه به آتش نشانان استراحت دهیم، چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم.

وی با بیان اینکه شب چهارشنبه آخر سال، مردم را به یک فضای پراسترس می برد، تصریح کرد: دنیا از جنگ دوری می کند پس چرا ما در ایران در چهارشنبه سوری فضای جنگی ایجاد می کنیم و باعث می شویم که سنت قدیمی کشورمان هم زیر سؤال برود و علاوه بر اینکه به آتش نشانان زحمت می دهیم به هم نوعان خودمان هم آسیب می زنیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: مردم باید چهارشنبه آخر سال را  بهانه ای کنند برای اینکه کنار هم شاد باشند نه اینکه با کارهای خطرناک روانه بیمارستانها شوند.

اکبری درباره سختیهای کار آتش نشانان خاطر نشان کرد: آتش نشانی شغلی نیست که کسی چشم بسته وارد آن شود و طی سه سالی که برای ساخت فیلم «عملیات 125» در سازمان آتش نشانی حضور داشتم از مرحله اول ثبت نام آتش نشانان شاهد سختگیری ها در راه استخدام آنها بودم.

وی یادآور شد: آتش نشانان باید از لحاظ جسمی و روحی سالم باشند و تستهای زیادی از آنها گرفته شود؛  وقتی فردی با این محدودیتها وارد سازمان آتش نشانی می شود و می داند که این شغل یعنی ایثار، فداکاری و ممکن است به خاطر نجات جان کسی، جان خودش را از دست دهد، بدانید که قطعاً قلب و روح بزرگی دارد.

انتهای پیام/*

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان