به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، نهاد حقوق بشر یمن در گزارش خود آورده است: در طول بیش از دو سال جنگ علیه یمن، 10 هزار و 811 نفر جان باخته و 7 هزار و 8888 نفر دیگر زخمی شده اند و ساختار زیربنایی این کشور به شدت ویران شده است.

این نهاد حقوق بشر در گزارش خود که به نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارایه شد، افزود: 649 نفر از جان باخته ها زن و 1002 نفر کودک هستند. 9 هزار و 160 نفر نیز مرد هستند.

این گزارش، بازده زمانی یکم ژانویه سال 2015 میلادی تا ژانویه سال 2012 میلادی را بررسی کرده است.

این نهاد حقوق بشر آورده است: در این مدت 27 هزار و 77 نفر زخمی شده اند که 3875 نفر از آنها زن، 2224 از آنها کودک و 19 هزار و 868 نفر مرد هستند.

در این گزارش به وضعیت سایر زخمی ها اشاره ای نشده است.

براساس این گزارش، 315 نفر از کشته ها و 358 نفر از زخمی ها، جان خود را بر اثر انفجار مین های کارگذاشته شده در مناطق مسکونی، روستاها، مزارع و خیابانها از دست داده اند.

ائتلاف تحت فرماندهی عربستان از نزدیک به سه سال پیش حمله همه جانبه ای را علیه یمن به راه انداخته است و این کشور را از زمین و هوا و دریا به محاصره درآورده و در میسر رسیدن مواد غذایی و کمک های انسانی به یمن به شدت مانع تراشی می کند.

در نتیجه حمله ائتلاف تحت فرماندهی سعودی، یمن با بحران شدید بهداشتی و پزشکی و غذایی روبرو است.

در سایه تداوم جنگ، سازمان ملل متحد درباره بروز قحطی در این کشور هشدار داده است.

در این مدت، مدارس، مساجد، بیمارستانها و مراکز درمانی از جمله مراکز درمانی سازمان پزشکان بدون مرز در یمن نیز از حملات در امان نمانده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان