فرمانده قلب ها

۱۳۹۵/۱۲/۲۶ ۲۲:۴۱ چاپ کد خبر: 77694

مجید قلی زاده (مدیرعامل تسنیم): سفر اخیر به همراه تعدادی از مدیران خبرگزاری تسنیم به بیروت و دمشق از هر لحاظ خاطره انگیز بود، سفری که دیدارهایش جدا از ابعاد کاری و نقش مهمی که می تواند در مأموریت های آتی خبرگزاری تسنیم به ویژه در حوزه منطقه غرب آسیا ایفا کند، از لحاظ روح و فضای معنوی حاکم بر آنها نیز فراموش نشدنی و به یادماندنی بود، سفری که علاوه بر دیدارهای بسیار مفید و خاطره انگیز با اعضای شورای مرکزی حزب الله و علی الخصوص شیخ نعیم قاسم و سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله، با دیدار سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاریخی شد.


پرداختن به جزئیات و شرح ماوقع این دیدارها فرصت موسّعی می طلبد، اما سفری با چنین توفیقاتی که در دمشق نیز با زیارت مراقد مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت رقیه سلام الله علیها به اوج رسید، فقط می توانست با یک رویداد خاطره انگیز در پرواز برگشت تکمیل شود؛ و آن همسفر شدن با سرلشکر رشید جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی بود.


دقایقی پس از استقرار به روی صندلی در هواپیمایی که بنا بود از دمشق به فرودگاه امام خمینی(ره) تهران پرواز کند، از آنجا که این صندلی در ردیف های جلو قرار داشت متوجه شدیم که این پرواز، مسافر ویژه ای هم دارد. او کسی غیر از حاج قاسم سلیمانی نبود. خدمه پرواز با توجه به حساسیت موضوع و احتمالاً برای رعایت موارد امنیتی با قرار گرفتن مقابل دید مسافران تلاش داشتند ایشان بدون اینکه توسط باقی سرنشینان رؤیت شود، در ردیف جلوی هواپیما بنشیند، با این حال با گذشت دقایقی از حضور سردار در هواپیما، ایشان با برخاستن از محل استقرارشان و با حضور مقابل تک تک مسافران که برخی از آنها هنوز غبار رزمندگی در دفاع از حرم بر سر و رویشان نشسته بود، با یکایک مسافران همچون یک یار آشنا و دیرین خوش وبش و احوالپرسی کردند.


این اقدام سردار سلیمانی برای بسیاری از سرنشینان از سویی بسیار جذاب و دلنشین و از سوی دیگر عجیب بود؛ شاید کمتر کسی تصور می کرد این سردار نام آور امام خامنه ای که بالاترین و شدیدترین رعب را در جان تکفیری ها و حامیان غربی و مرتجعین منطقه ای آنان نهاده است، این گونه افتاده و متواضعانه به همه مسافران و یاران عاشورایی اش سرکشی و احوال آنان را جویا می شود و با آنان نرد عشق می بازد.


چون زلف بتان شکستگی عادت کن/ تا صید کنی هزار دل در نفسی


سرداری که شخصیت ها و نخبگان دنیا و به ویژه غرب متحیر اویند؛ دیلی استار او را مهمترین مرد مبارزه با داعش توصیف می کند، آبزرور انگلیس او را تنها کسی می داند که می تواند داعش را شکست دهد، بیزینس اینسایدر او را مغز متفکر عملیات ضدتروریستی می خواند، نیویورکر او را مرد قدرتمند غرب آسیا لقب می دهد و...؛ اما او بی اعتنا به تمام اینها عزت خود را در نشاندن غبار خستگی مدافعان حرم و همصحبتی با آنان می جوید.


در طول مدتی که او بین مسافران می گشت و به سروصورت آنان دست نوازش می کشید و با آنها چاق سلامتی می کرد احساس کردم چقدر دلمان برای چنین سلوکی از سوی مسئولان تنگ شده است، کسانی که خود را یار مردم بدانند و سهمشان از سفره انقلاب چون یاران شهیدشان جز مجاهدت و جانفشانی در راه آرمان های انقلاب اسلامی نباشد.


او با مهربانی از کنار همه عبور کرد و رفت اما دل های ما را نیز با خود برد تا ما با عطر خوش این خاطره دست به آسمان بلند کنیم و عزت و توفیقات بیشترش را از خدا مسئلت نماییم.


انتهای پیام/*

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان