به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از «لاهیجان»، روزهای منتهی به سال نو بود که عوامل شهرداری لاهیجان با حمله به پست های ایمنی و سلامت شهر لاهیجان، چادرهای هلال احمر را پاره کردند تا این حرکت غیرمنتظره موجبات اعتراضات گسترده شهروندان در فضای مجازی و حقیقی را فراهم آورد. حرکتی که تاکنون هیچ کدام از مسئولان شهر و شهرستان گردشگرپذیر لاهیجان مسئولیت آن را برعهده نگرفته و توضیحی هرچند بسیار کوتاه در این باره به افکار عمومی ارائه نکرده اند تا شائبه ممانعت رئیس هلال احمر لاهیجان جهت اهداء چندصد پتوی گلبافت به یکی از مسئولین شهرستانی بنابه درخواست وی قوت بیشتری بگیرد.
**مسئولین شهرستانی با هلال احمر همکاری نکردند
اما مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفتگویی با بیان اینکه مسئولان شهرستان لاهیجان برای ایجاد پست امدادی در این منطقه همکاری نکردند گفت: به علت عدم همکاری مسئولان «شهرستان لاهیجان» تعداد ۲ پست ایمنی و سلامت در لاهیجان برپا نشد و فقط ۲۲ پست موقت ایمنی و سلامت در استان گیلان استقرار یافت. وی با اشاره به اینکه در قالب طرح «ایمنی و سلامت» در نظر داشتیم ۲۴ پست موقت ایمنی و سلامت در مبادی ورودی شهرهای استان گیلان مستقر کنیم افزود: به علت عدم همکاری مسئولان شهرستان لاهیجان، ۲ پست ایمنی و سلامت در لاهیجان برپا نشد و فقط ۲۲ پست موقت ایمنی و سلامت در استان گیلان استقرار یافت. ولی پور با تاکید بر گردشگر پذیر بودن شهرستان لاهیجان گفت: در شهرستان  لاهیجان پست ایمنی و سلامت نداریم و این عدم  توجه و عدم همکاری مسئولان سبب کاهش میزان رضایت مندی مسافران از خدمات استان گیلان می شود.
** آیا مزد خدمت صادقانه و خالصانه به خلق چنینی رفتارهایی است؟
پس از حمله عوامل شهرداری و تخریب چادرهای هلال احمر لاهیجان یکی از بانوان حاضر در این چادرها برای  کانال «پایگاه خبری لاهیجان» نوشت: در آخرین روزهای سرد اسفند۹۵ برادران امدادی ما با وجود وزش باد شدید و سرمای هوا و صرفاً به عشق کمک به همنوع و راهنمایی مسافران عزیز، این داربست ها را بناکردند و این کار را با یک عشق خاصی انجام دادند. مسئولیت چادرهای میدان ابریشم نیز بر عهده خواهران امدادی بود که با جان و دل کار میکردند. اما ظهر ۲۸اسفند۹۵ عوامل شهرداری لاهیجان با برخوردی که شایسته یک امدادگر نیست و ایجاد رعب و البته برخورد واقعاً بد، چادرها و سفره هفت سین و تمامی لوازم موجود را با بی رحمی و بی احترامی بهم ریختند و با خود بردند. حالا سوال اینجاست که آیا خطایی از دوستان ما سر زده بود؟ آیا مزد خدمت صادقانه به خلق، رفتار این گونه است؟ آیا مگر جز این است که امدادگران هلال احمر در هر حادثه ای پیشگام هستند و برای نجات جان افراد از جان خود نیز میگذرند؟ جواب چراهای ما را فقط اعضای محترم  شورای شهر و شهردار لاهیجان می دانند و قضاوت نیز با شهروندان فهیم لاهیجانی می باشد. به گزارش «لاهیجان»، با نزدیک شدن به آستانه انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری تاکنون پس از گذشت بیش از ۵ روز از این حرکت غیرمنتظره، هیچ کدام از مسئولین ذیربط در این رابطه اظهار نظری نکرده اند و گویا سعی دارند با سکوت خود این حادثه را به فراموشی بسپارند. %image_alt%%image_alt% پایان پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان