به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،چند سالی است که حاشیه خیابان اصلی لیلا کوه به سمت ملاط محلی برای پخت وپز نان های سنتی شده است که با توجه به استقبال و بازار خوب آن هرروز شاهد افزایش دکه ها هستیم. تعدادی از بانوان جلو ساختمان یا زمین زراعی خود و تعدادی دیگر در حاشیه کم عرض خیابان دکه ای چوبی را بناکرده و برای رزق و روزی خود به پخت نان محلی مشغول شدند.  

مکان قرارگیری دکه ها و پارک خودروهای متعدد در حاشیه خیابان باعث ایجاد خطراتی در این مسیر شده و که در چندین مرحله و با دستور دادستانی اداره راه اقدام به تخریب دکه ها کرده است که هر بار نیز موجب اعتراض صاحبان دکه ها که در حاشیه خطرناک جاده مشغول بودند مواجه می شدند.  

طی اعتراض های صاحبان دکه ها و مراجعه به فرمانداری و برگزاری جلساتی جهت ساماندهی دکه های پخت نان در لیلاکوه، مقرر شد تا مکانی با هماهنگی منابع طبیعی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و بخشداری کومله و مرکزی مشخص تا به عنوان مکان ثابتی برای پخت وپز نان های محلی ایجاد شود و از وقوع احتمالی حادثه جلوگیری شود.  

زمین ابتدای وروی آبچالکی مکان اسکان موقت دکه های نان محلی است که به صورت سازه های داربستی ایجاد و بانوان لیلاکوه و ملاط در این محل اسکان داده شدند.   طبق گفته محمد رنجبر بخشدار مرکزی لنگرود مقرر شده است تا سازه های سنتی برای مکان فعلی ساخته تا جایگزین سازه فلزی شود.

رنجبر به خبرنگار لنگرخبر گفت: بعد از صحبت با صاحبان دکه ها با رضایت خود به محل اسکان موقت منتقل شدند و تعداد باقی مانده نیز طی روزهای آینده به صورت کامل ساماندهی می شوند.  

به گزارش لنگرخبر، پخت نان محلی توسط بانوان لنگرودی در چند سال اخیر موجب استقبال مسافران و گردشگران شده بود که با توجه به مکان های متفرقه و خطرناک نیاز به ساماندهی داشت که با انجام ساماندهی رونق اقتصادی و گردش مالی توسط شهروندان لنگرود ایجاد می گردد.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان