به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوچ لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار فارس، چای را محصول استراتژیک شمال کشور نام برد و اظهار کرد: دولت باید در حفظ و ترویج کشت چای اقدامات هنگفتی را بردارد.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات چای کاران در سال جاری از سوی دولت افزود: انتقاداتی نسبت به وضعیت چای دارم اما دولت در سال جاری مطالبات چای کاران را به موقع پرداخت کرده است.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تشریح عدم پرداخت طلب چای کاران از سوی کارخانه ها چای سازی گفت: در حال حاضر کارخانه داران ما به دلیل اینکه دچار مشکل بودند سهم مربوط به خود را پرداخت نکردند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به ضرورت پیگیری سازمان چای در راستای احقاق مطالبات چای کاران تاکید کرد و افزود: سازمان چای باید تلاش کند تا سهم کشاورزان را از کارخانه داران وصول و به حساب چای کاران پرداخت کند.


لاهوتی در پاسخ به این سؤال که چرا افزایش نرخ خرید تضمینی چای تاکنون محقق نشده، بیان کرد: طبق قول نوبخت قرار بود نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای 3 درصد افزایش یابد و به 10 درصد برسد اما هنوز وی به وعده خود عمل نکرده است.


عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه ما به قول نوبخت اعتماد کردیم و به مردم قول افزایش قیمت چای را دادیم، مطرح کرد: ما بر اساس قولی که رئیس سازمان برنامه وبودجه به ما داد ما هم به مردم اطلاع دادیم که افزایش قیمت چای به 10 درصد افزایش پیدا می کند اما هنوز این مهم رقم نخورده است.


انتهای پیام/



همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان