به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدعلی نجفی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در هنرستان شهید انصاری رشت برگزارشد، با اشاره به اینکه با آغوشی باز به استقبال هفته بزرگداشت معلم می رویم، افزود: فرمانداران و مدیران دستگاهها در راستای اجرای برنامه های هفته معلم و کارگر به صورت باشکوه و در خور شأن آنان اقدام کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در بخش سوادآوزی استان علیرغم عدم تخصیص اعتبار مضاعف اقدام بسیار بزرگی انجام گرفت گفت: سال گذشته در بخش سوادآموزی ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش دیدند در صورتی که طبق برنامه ۹ هزار نفر تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه جایگاه گیلان از رتبه هفتم به رتبه چهارم باسوادی کشور ارتقا یافت، اظهار داشت: این اقدام قطعاً با عزم جدی و مدیریتی عمل گرا تحقق یافته است.

نجفی با بیان اینکه با تلاش مضاعف از دومین استان بیکار کشور به رتبه بیستم و ۱۰ استان بهتر در ایجاد اشتغال رسیدیم افزود: انشاا… در سال ۹۶ در کاهش بیسوادی به موفقیت بیشتری خواهیم رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان برگزاری نمایشگاه تولیدات دانش آموزان در هنرستان ها را در هفته اشتغال بسیار قابل تقدیر دانست و گفت: هرچقدر جوانان و فارغ التحصیلان به سمت آموزش های فنی هدایت شوند در رونق اشتغال تاثیرگذار است.

وی افزود: شاخص جذب دانش آموزان گیلان در هنرستان ها ۲ درصد از متوسط کشوری بالاتر است که بسیار ارزشمند است.

استاندار گیلان اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید باید تسهیلات کم بهره خود را در اختیار فارغ التحصیلان هنرستان ها برای ایجاد اشتغال قرار دهد.

وی با بیان اینکه به مهارت آموزی باید احترام بگذاریم گفت: هر اقدامی در گسترش هنرستان ها و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای انجام شود سرمایه گذاری برای آینده است.

وی اظهار داشت: اگر مراکز آموزش عالی فقط در سطح تئوریک باقی بمانند قطعاً جامعه برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان با بن بست مواجه می شوند.

وی بر لزوم بیان خدمات دولت و نظام به مردم در کنار طرح مشکلات تأکید و تصریح کرد: اگر این خدمات و توفیقات را نگوییم به نظام بدهکاریم و به دولت جفا کردیم  چون در جائیکه با متانت برخورد می کنیم عده ای از ما طلبکار می شوند.

وی افزود: باید قیاس شود که در بخش سرمایش و گرمایش مدارس، ابتدای سال ۹۲ کجا قرار داشتیم و اکنون در چه جایگاهی هستیم.

نجفی افزود: عده ای متأسفانه در سال هایی به دروغ اعلام می کردند که با ایجاد سایت نفتی در رودسر ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می شود در صورتی که در پارس جنوبی پس از ۳۰ سال تنها ۷۰ هزار شغل ایجاد شده است.

وی گفت: وزیر نفت و وزیر معین دولت در اقتصادمقاومتی در سفر به گیلان اجرای پروژه پتروشیمی را اقتصادی دانستند که در آینده اشتغال ایجاد خواهد کرد.

استاندار گیلان با اشاره به انتقادات غیرمنصفانه در خصوص برجام گفت: عده ای فکر می کنند برجام کالا است که داخل سبد بگذاریم و به خانه هایشان بفرستیم که مدام می گویند ما چیزی از برجام ندیدیم.

 نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: با درایت رهبر معظم انقلاب، هدایت رئیس جمهور و عملکرد وزارت خارجه قطعاً اجرای برجام تداوم پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در پایان دولت اصلاحات برداشت نفت با قطر برابر شده بود گفت: بعد از ۸ سال میزان برداشت به نصف رسیده بود که اگر برجام نبود امروز در برداشت از پارس جنوبی برای اولین بار از قطر پیشی نمی گرفتیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر برجام نبود صادرات نفت ما بر اثر تحریم ها به ٢٠٠ هزار بشکه می رسید خاطرنشان کرد: برخی از زمانی دفاع می کنند که جزء بزرگترین واردکننده های گندم  بودیم ، تورم ما به ۴٣ درصد ، ارز نزدیک به هزار تومان به چهار هزار تومان و سود بانکی به ٢٩ درصد رسیده بود.

وی تصریح کرد: هوادران نامزدها باید از برنامه های خود در فعالیت های تبلیغات انتخابات با مردم سخن بگویند و صرفاً با شعار دادن و برگزیده کردن نقاط ضعف نباید فضای یأس و نا امیدی در بین مردم ایجاد شود.

استاندار گیلان در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش از نمایشگاه استانی هفته معرفی مشاغل که با مشارکت دانش آموزان هنرستان های شهید انصاری،جنت لاکان،شهید باهنر،شهید جعفری، علم و صنعت نوین،خواجه نصیر الدین طوسی و موسسه های آموزش عالی کوشیار، سیمای دانش و فنی و آموزشی کادوس برگزار شده بود، بازدید کرد.

این نمایشگاه از دوم لغایت یازدهم اردیبهشت ماه صبح ها از ساعت ۸.۳۰ لغایت ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵ لغایت ۱۸ در هنرستان شهید انصاری(ویژه پسران) و هنرستان کیومرث صابری( ویژه دختران) برای بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان