به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سیدحسین نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص اتهامات وارده به وزیر آموزش و پرورش مبنی بر داشتن فعالیت های اقتصادی  و مغایرت داشتن این موضوع با وظایف تعلیم و تربیت، اظهار داشت: بنده روز رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرروش در مجلس این پیش بینی ها را کردیم و این مطالب را خدمت نمایندگان مجلس بیان کردم.

وی ادامه داد: وزیری که 7، 8 شرکت خود و خانواده اش دارند و فعالیت های اقتصادی می کنند، آن سابقه سیاسی اش است و این سابقه اقتصادی متعلق به خانواده فرهنگیان نبوده و آشنا با کار آموزش و پرورش نیست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: چنین فردی که حالا به لحاظ خانواده نیز همه می دانند و اعضای خانواده تقریباً همه خارج از کشور هستند و رفت و آمد می کنند،چنین شخصی چگونه می خواهد سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را به دانش آموزان یاد دهد و نظام تعلیم و تربیت اسلامی ـ ایرانی را دنبال کند.

نقوی حسینی تأکید کرد: چنین فردی چگونه می خواهد آرمان های انقلاب اسلامی را در حوزه تعلیم و تربیت به منصه ظهور برساند؛ حال مجلس به او رأی اعتماد داد و متأسفانه وی وزیر آموزش و پرورش شد و از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شده و رأی اعتماد گرفت و به این مسائل توجه نشد.

وی یادآور شد: در هفته و روز معلم یک دفعه خانواده بزرگ فرهنگیان و یک میلیون و 100 هزار معلمی که حق التدریس آنها پاداش پایان خدمت و حق فعالیت تمام وقت آنها پرداخت نمی شود این موضوع را شنیدند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به نارضایتی فرهنگیان از وضع موجود گفت: دو روز گذشته خانم معلمی به بنده پیامک داد که 6 ماه فعالیت تمام وقت داشته ام و در حال حاضر برای دو میلیون تومان معطل مانده و نمی دانم چه کار کنم و  گریه می کرد که چرا حق ما را نمی دهند؛ حال این فرهنگی گفت اگر بنده نیاز نداشتم به صورت تمام وقت کار نمی کردم.

نقوی حسینی متذکر شد: در چنین شرایطی که معلمان تحت فشار هستند و واقعاً دخل آنها پاسخگوی خرجشان نیست، یک دفعه می شنوند دختر وزیر آموزش و پرورش تجارت لباس می کند؛ آن هم لباس خارجی، حال بگوییم این قاچاق نبوده و قانونی بوده است .

وی تأکید کرد: اولاً لباس خارجی که داخل دوخته می شود قاچاق است حال قانونی نیز مجوز داده باشند و از طریق گمرک نیز آمده باشد خلاف کرده اند؛ چرا که 80 درصد قاچاق متأسفانه از طریق گمرک وارد می شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان داشت: معلمان یک دفعه خبری می شوند که دختر وزیر آموزش و پرورش تجارت لباس خارجی می کند و آن را با قاچاق می آورد؛ حال چه حسی به معلمان دست می دهد و چه حسی در دانش آموزان به وجود می آید و مردم که قضاوت می کنند.

نقوی حسینی با انتقاد از وضعیت آموزش و پرورش ابراز داشت: این چه وزارت و چه وزیری است که از تعلیم و تربیت و از نظام آموزشی هیچ چیز نمی داند و دنبال فعالیت های اقتصادی و تجارت است؛ خودش شرکت هایی  دارد و یا عضو هیأت مدیره و یا مدیرعامل این شرکت ها است.

وی اضافه کرد: واقعاً تأثر و تأسف همه فرهنگیان شده است؛ چرا که تا حالا مشکل مالی داشتند و حالا مشکل عزت دارند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا قوانین در این خصوص مشکل دارد با توجه به اینکه این موضوع توجیه می شود که کار غیرقانونی نشده است، تصریح کرد: اولاً اینکه مسئولی که مسئول نظام تعلیم و تربیت کشور را می پذیرد باید خودش اول منزه از همه این مسائل بوده و مزین به آداب،سکنات و وجنات اخلاقی و دینی باشد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: وقتی خود کاسب کار است، خب برود وزیر تجارت شود و چرا وزیر آموزش و پرورش شده است؛ دوم اینکه بگوییم همه این فعالیت ها قانونی است بالاخره وقتی برای نمونه بنده مسئولیتی را می پذیرم باید بخشی از حقوق قانونی خود را نیز پذیرا باشم؛ چرا که بنده نماینده هستم، شاید قانون به بنده اجازه دهد کاسبی کرده و تجارتخانه بزنم اما باید ببینیم به دلیل اینکه نماینده ملت هستم نباید این کار را انجام دهم.

وی افزود: سومین موضوع این است که مگر رهبر معظم انقلاب ابتدای امسال از تریبون عمومی و در آستان قدس رضوی نفرمودند  زمانی که در داخل کشور جنس تولید می شود نباید از خارج وارد شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس عنوان کرد: حال آیا در کشور پوشاک تولید نمی شود؛ در نتیجه گمرک خلاف کرده است و 80 درصد قاچاق از گمرک می آید و گمرک متخلف بوده و باید جلوی این کار را بگیرد.

نقوی حسینی افزود: گمرک خلاف قانون مجوز می دهد و به چه دلیل قانون را رعایت نمی کند و باید تولیداتی که داخل کشور نیز تولید می شود از خارج وارد شود و کارگاه ها و کارخانه های دوزندگی ما تعطیل شوند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان