رتبه هشتم کنکور تجربی با بیان اینکه ۱۴ تا ۱۶ ساعت در هر روز درس خواندم و از لطف خدا به خوبی استفاده کردم, گفت: بیشتر رتبه دو رقمی را در سر می پروراندم.



به گزارش لنگرنیوز، اسامی نفرات برتر کنکور سراسری کشور در سال 1393 اعلام شد که فراست رجبی نیاسانی از لنگرود به عنوان نفر 8 کنکور در رشته علوم تجربی معرفی شد.



داوطلبان آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، همچنین برای کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی با هم به رقابت کردند.



یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 93 شدند که از این تعداد 608 هزار و 852 نفر معادل 59.04 درصد داوطلبان زن و 422 هزار و 470 نفر معادل 40.96 درصد داوطلبان مرد هستند.



آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک گروه های آزمایشی شامل 222 هزار و 507 نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، 522 هزار و 833 نفر در گروه علوم تجربی، 263 هزار و 72 نفر در گروه علوم انسانی، 13 هزار و 727 نفر در گروه هنر و 9 هزار و 183 نفر در گروه زبان های خارجی بود.



2



در ادامه گفت و گوی اختصاصی لنگرنیوز با فراست رجبی نیاسانی را با هم می خوانیم:



خودتان را معرفی کنید؟



فراست رجبی نیاسانی متولد 1375هستم ساکن رحیم آباد رودسر و در مدرسه تیزهوشان لنگرود تحصیل می کردم که توانستم با امید خداوند متعال در کنکور 93سراسری رتبه هشتم کشوری را در رشته تجربی کسب کنم.



از چه سالی وارد مدرسه تیزهوشان لنگرود شدید؟



بنده از سال 1389 یعنی سال اول دبیرستان طی قبولی در ازمون دومرحله ای مشغول به تحصیل در مدرسه تیزهوشان شدم، در سال 1389 اولین و اخرین سالی بود که آزمون به صورت دو مرحله ای انجام می شد و از رحیم اباد 19 نفر شرکت کرده بودند که بنده به همراه 4 نفر دیگر توانستیم به مرحله دوم برسیم و در نهایت نیز به عنوان نفر اول در ازمون ، وارد مدرسه تیزهوشان لنگرود شوم.



عامل موفقیت خود را در چه می بینید؟



لطف و کرم خداوند بود که شامل حال بنده هم شد و در کنار آن پشتکار و اراده خودم بود که کارهای جانبی را کنار گذاشتم و درس و پیشرفت برای آینده و کمک و خدمت برای کشور را در اولویت کارهای خودم قرار دادم.



خانواده چه نقشی در موفقیت شما داشتند؟



خانواده من مهمترین نقش را داشتند چرا که اگر همکاری و ایجاد شرایط لازم برای من وجود نداشت شاید نمی توانستم به در کنکور موفق باشم ، پدر و مادر عزیزم با فراهم کردن آسایش در منزل و تامین نیازهای بنده مهمترین نقش را در موفقیت بنده داشتند.



خانواده ام تمام تلاش خود را برای من انجام دادند تا ترس از کنکور و امتحانات نداشته باشم و در این راه هم به خوبی موفق بودند و امیدوارم بتوانم تلاش های آنان را جبران کنم.



چند ساعت در روز را درس می خواندی؟



در سال آخر به طورمیانگین 14 تا 16 ساعت در هر روز درس خواندم  در سال های گذشته نیز برنامه منظمی برای مطالعه در شبانه روز داشتم.



چه کسی بیشترین تأثیر را در موفقیت شما در کنکور داشت؟



همیشه در موفقیت ها وجود خدا بیشتر احساس می شود و من هم نیز از این لطف خدا ان شاالله به خوبی استفاده کردم ولی خانواده و معلمان بنده در پیمودن این راه نقش موثری داشتند که هر کدام دلسوزانه برایم قدم برداشتند تا بتوانم به موفقیتی برسم.



اوقات فراغت هم داشتی  یا فقط درس می خواندی؟



وقتی برای اوقات فراغت هم در نظر گرفته بودم و برخی اوقات با دوستان به فوتبال می رفتیم و بقیه را برای درس تنظیم می کردم.



چه رشته ای را انتخاب می کنی؟



 پزشکی دانشگاه تهران,  ولی فعلا بر روی درس در سال های آینده فکر می کنم تا بتوانم نمرات و معدل حد نصاب را کسب کنم.



برنامه ات برای آینده چیست؟



من از این به بعد تلاش خود را بیشتر می کنم تا بتوانم به رتبه های بهتری برسم و دعا می کنم خداوند نیز مثل گذشته کمک حال من باشد.



از کلاس های تقویتی یا آموزشی کنکور هم استفاده کردی؟



در آزمون های آزمایشی موسسات که به صورت هفته ای برگزار می شد شرکت می کردم و در ان آزمون ها رتبه های بین 10 تا 30 را کسب کرده بودم



انتظار  کسب چنین رتبه ای را داشتی ؟



با توجه به شرکت در آزمون های مراکز آموزشی ، انتظار قبولی را داشتم ولی بیشتر رتبه دو رقمی را در سر می پروراندم و رتبه تک رقمی کمتر به نظرم می آمد.



چه سفارشی به هم سالان خودت داری ؟



راه های انحرافی نتیجه ای ندارد و به جامعه و خانواده و البته خود فرد آسیب های فراوان می رساند و این کارها مشغولیت کاذب را به همراه دارند، آرزو می کنم با توکل به خداوند راه راست را سرلوحه خود قرار دهند.



پدر و مادر فراست مهمترین عامل موفقیت پسرشان را پشتکار او می دانند.



پدر وی دبیر ریاضی در مقطع دبیرستان بود که بازنشسته شده است و مادرش نیز نقش تربیت فرزندان را داشت.



آقای رجبی چه احساسی دارید؟



خوب طبعتا خوشحالم و خوشحالی هم قابل وصف نیست .



عامل موفقیت پسرتان را در چه می بینید؟



چون من دبیر ریاضی بودم سال سوم راهنمایی معبم فراست هم بودم و در کلاس سوالاتی بالاتر از سطح خود را می پرسید و از قبل هم استعداد خوبی داشت .



انتظار چنین رتبه ای را داشتید؟



انتظار قبولی داشتم ولی اینکه تک رقمی شود خیر



نقش خودتان را چگونه ارزیابی می کنید؟



وظیفه پدر و مادر این است که شرایط را برای فرزندانش فراهم کند و ما هم به همین منظور تا جیی که توانستیم تلاش خودمان را برای فرزندان خود انجام دادیم.



چه آرزویی برای آینده فراست دارید؟



پیشرفت بیشتر در آینده آرزوی من است



خانم رجبی انتظار چنین رتبه ای را داشتید ؟



بله ، یک شب قبل از کنکور خواب دیدم که خبر قبولی پسرم در کنکور را برایم اوردند و من بین مردم شیرینی پخس می کردم و قبولی پسرم برای من حتمی بود.



انتظار شما از پسرتان چیست ؟



همان طور که تاکنون تلاش کرده است به راه خود ادامه دهد تا بتواند در اینده به خلق خدا و همنوع خود کمک رسانی کند و در این راه هم بیشتر از همیشه کمکش می کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان