به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،در حالی که مسئولان دولت یازدهم آمار و ارقام «قشنگی» درباره عملکرد خود در اشتغالزایی ارائه می کنند، بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد خالص اشتغالزایی این دولت فقط سالانه ۵۰ هزار شغل بوده است و سایر شاخص های اشتغال هم به شدت بحرانی شده است.

بر اساس گزارش های مرکز آمار، تعداد شاغلان کشور در ابتدای دولت یازدهم در تابستان سال ۱۳۹۲ حدود ۲۲ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر بوده است.

مطابق آخرین آمار که این هفته منتشر شد، تعداد شاغلان کشور در زمستان امسال به ۲۲ میلیون و ۳۴۲ هزار نفر رسید.

این آمار نشان می دهد که در ۳.۵ سال عمر دولت یازدهم خالص اشتغالزایی ۱۵۱  هزار نفر بوده است که اگر میانگین سالانه آن را ملاک قرار دهیم، سالانه کمتر از ۵۰ هزار شغل (۴۳ هزار نفر در سال) می شود.

گزارش های مرکز آمار درباره تعداد بیکاران حکایت از آن دارد که در ۳.۵ سال عمر دولت روحانی، ۶۳۵ هزار نفر بر شمار بیکاران کشور افزوده شده است.

در ابتدای دولت یازدهم در تابستان سال ۳۹۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار بیکار در کشور وجود داشت که این رقم در زمستان امسال به ۳ میلیون و ۱۹۸ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

واقعیت دیگری که عملکرد تاسف بار دولت یازدهم در عرصه اشتغال را نشان می دهد افزایش ۲.۱ درصدی نرخ بیکاری در این دولت است.

مطابق گزارش های مرکز آمار، نرخ بیکاری در ابتدای دولت روحانی ۱۰.۴ درصد بود که در زمستان امسال به ۱۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

در مقایسه با دولت های نهم و دهم، عملکرد اشتغالزایی دولت یازدهم، فاجعه بار است.

در سال ۱۳۸۴ تعداد شاغلان کشور ۲۰ میلیون و ۶۱۸ هزار نفر بود که در پایان دولت دهم در بهار ۱۳۹۲ به ۲۲ میلیون و ۱۷۱ هزار نفر رسید که خالص اشتغالزایی دولت احمدی نژاد را به یک میلیون و ۵۵۳ هزار نفر می رساند.

بدین ترتیب خالص اشتغال دولت های نهم و دهم به طور میانگین سالانه ۱۹۴ هزار نفر بوده است. بنابراین خالص اشتغال دولت های نهم و دهم ۴.۵ برابر خالص اشتغال دولت یازدهم بوده است.

به عبارت دیگر، دولت یازدهم حدود یک پنجم دولت های نهم و دهم (۲۲ درصد) شغل ایجاد کرده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان