به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل و تکریم از بازنشستگان و معلمان برتر لنگرود که دیروز (16 اردیبهشت) در دانشکده پرستاری این شهرستان برگزار شد، گفت: امام راحل در وصف استاد شهید مطهری می فرماید:« من فرزند عزیزی را از دست دادم و در سوگ فرزند عزیزم نشستم و استاد مطهری حاصل عمر من بود».

 

وی با اشاره به تصویب دو سند بزرگ در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قانون برنامه ششم و سند بودجه سال 96 از جمله این اسناد است.

 

 لاهوتی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی باید در آموزش و پرورش مهندسی شود، تصریح کرد: مازاد بودن 50 هزار نیرو در آموزش و پرورش و کمبود 56 هزار نیرو در مدارس نشان می دهد که نیروی انسانی باید مهندسی شود.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی، افزود: این نیروها یا از طریق آزمون و اولویت قرار گرفتن آنها جذب شده و یا اینکه وزارت آموزش و پرورش به تشخیص خود به مدت شش ماه کلاس های آموزشی برای این افراد اتخاذ کند.

 

وی ادامه داد: جذب نیرو در برنامه ششم بسته شده و آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه شهید رجایی نیرو جذب کند.

 

لاهوتی با تاکید بر عزم و اراده کشور در جهت حل مشکلات آموزش و پرورش، اذعان کرد: پنج هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس در مجلس هشتم و معادل همین رقم هم برای بار دوم در اختیار آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی و معوقات و مطالبات قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی در قانون برنامه ششم به طور کامل اجرا می شود، تصریح کرد: یکی از بندهای قانون برنامه ششم همسان سازی حقوق بازنشستگان  است که در طول این برنامه باید این امر انجام شود و حقوق های زیر دو میلیون تومان به هم نزدیک و برابر می شود.

 

لاهوتی خاطرنشان کرد: همه باید در انتخابات 29 اردیبهشت مشارکت گسترده و پرشور و انتخابی صحیح و آگاهانه داشته باشند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان