به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اعلام این خبر افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و لزوم تأمین منابع جهت ساماندهی فاضلاب لنگرود با استفاده از تسهیلات بانک سرمایه گذاری توسعه زیرساخت آسیا، 118 کیلومتر حفاری جهت اجرای خط انتقال انجام می شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش بی وقفه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضاء شورای شهر و استاندار گیلان جهت رایزنی های لازم اظهار داشت: اولین وام جمهوری اسلامی ایران از بانک مذکور با توجه به اهمیت محیط زیست، جهت اجرای پروژه های فاضلاب در 5 شهر گیلان و مرکز خراسان و کرمانشاه است.

مدیرعامل آبفای گیلان الزامات دریافت وام از موسسات بین المللی را برشمرد و گفت: ضرورت اخذ وام در بازدید نمایندگان بانک، باتوجه به حوادثی که برای محیط زیست گیلان رخ داد منعکس شد و همچنین اطمینان از مجموعه عوامل اجرایی پروژه که با همیاری و تعامل خواستار اجرای طرح هستند.

حسینی با تأکید بر اینکه کار با سرعت و کیفیت مناسب و رعایت حداکثر اصول زیست محیطی اجرا خواهد شد خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر آثار زیست محیطی به لحاظ اشتغال زایی و اقتصادی نیز برای لنگرود حائز اهمیت است.

سپس جوادپور فرماندار لنگرود با اشاره به تلاش های صورت گرفته در حوزه پسماند و فاضلاب شهر افزود: این دو پروژه به موازات هم در حال پیگیری است و پروژه فاضلاب با وجود اعتبارات دولتی 10٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی تصریح کرد: جهت اجرای این پروژه تمامی مسئولین شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید همکاری و تلاش نمایند تا وضعیت دفع فاضلاب این شهر ساماندهی شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم آماده اجرای این طرح هستند، افزود: شهروندان با صبر و بردباری سختی ها را تحمل  می کنند و همراه مسئولان هستند و درخواست دارند برابر تقویم زمانبندی طی مراحل قانونی کار اجرا شود.

گفتنی است در پایان مسئولان آبفای گیلان و فرماندار شهرستان لنگرود با حضور در پنل، پاسخگوی سئوالات شهروندان لنگرود درخصوص چگونگی اجرای پروژه ، نحوه دریافت اعتبارات و تضمین مدت زمان اجرا بودند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان