به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدعلی نجفی استاندار گیلان به منظور افتتاح دو طرح بزرگ گازرسانی به منطقه گردشگری حیران و طرح تأمین آب آشامیدنی روستای قره سو از دهه فجر سال گذشته در مسیر آستارا بوده و تا به امروز به این شهرستان نرسیده است.

طرح های گازرسانی به منطقه گردشگری حیران و تأمین آب آشامیدنی روستای قره سو قرار بود در نهمین روز از دهه فجر سال 95 با حضور شخص استاندار به بهره برداری برسند که با منتفی شدن برنامه سفر استاندار گیلان به آستارا، افتتاح این دو طرح مهم در ایام الله دهه فجر به زمان دیگری موکول شد.

اواسط هفته گذشته در نشست شورای ترافیک شهرستان، برنامه سفر دوباره استاندار به آستارا، 21 اردبیهشت ماه جاری اعلام شد و سه روز پس از آن، دوباره سفر استاندار در کمال تعجب، منتفی و طبق اظهارات کارشناسان فرمانداری به روز دیگری موکول شد تا آستارا همچنان چشم انتظار استاندار گیلان بماند.

پس از اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای حیران، ونه بین و حاجی امیر در دهستان حیران با لوله گذاری 30 کیلومتر خط لوله با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال حدود 460 خانوار از نعمت استفاده از گاز بهره مند شده اند که شاخص برخورداری از گاز در روستاهای آستارا به حدود 90 درصد رسیده است.

پس از اتمام طرح تأمین آب شرب روستای قره سو با احداث مخزن های 250 مترمکعبی، 50 مترمکعبی فولادی، حوضچه های شیرآلات، حوضچه های ورودی، احداث سپتیک تانک و محوطه سازی علاوه بر ذخیره سازی مطمئن آب، کمبود آب 700 خانوار این روستا در بخش لوندویل آستارا برطرف شده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان