به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، پرویز امینی کارشناس ارشد جامعه شناسی سیاسی طی یادداشتی که به صورت اختصاصی در اختیار تسنیم قرار داده درباره مباحثی که راجع به مثبت یا منفی بودن  کناره گیری یکی از دو کاندیدای اصلی جبهه انقلاب به سود دیگری در جریان است، نوشته است:

🔴 بر اساس یکی از نظرسنجی ها که در طول سال های گذشته و به تجربه به بنده نشان داده است از اعتبار مناسبی نسبت به دیگر نظرسنجی ها برخوردار است، نتایج کنار رفتن یکی از دو نامزد اصلی رقیب دولت به شرح زیر است:

🔴 در صورت انصراف قالیباف حدود 50 درصد آراءاش به رئیسی و  حدود 200 درصد به روحانی و باقیمانده به نامزدهای دیگر تعلق می گیرد. با انصراف رئیسی نیز حدود 65 درصد آراءاش به قالیباف و حدود 15 درصد به روحانی و مابقی به سایر نامزدها منتقل می شود. در حال حاضر مجموع آراء آنها حدود 35 درصد است ولی با کنار رفتن یکی به نفع دیگری، این سرجمع، کاهش محسوسی می کند. چون تنها بخشی از آراء را می توانند جذب کنند.

🔴 بنابراین بین رقابت با یک کاندیدا یا دو کاندیدا، همچنان مزیت نسبی با رقابت با دو کاندیداست. علاوه بر این اگر همین میزان رأیی که با کنار رفتن یکی از کاندیدها به کاندیدای دیگر در نظرسنجی ها بیان شده است نیز اضافه شود، تأثیر چندانی در ایجاد موج انتخاباتی ندارد. در حالیکه  با کنار رفتن یکی از نامزدها، فضای عمومی به نفع کاندیدایی که در رقابت جلوتر است، یعنی روحانی  سنگین تر خواهد کرد.

🔴 البته اساسا متوقف شدن ذهن ها به این مسئله منفی است و نباید فکر کرد انتخاب هر کدام از این دو رویکرد، تأثیری چشمگیری بر روی نتیجه انتخابات دارد و بیش از آن، برخورد فعال و همه جانبه با همه ظرفیت های موجود در فرصت باقیمانده مؤثرتر است. با شکل دادن به اجتماعات بزرگ در شهرهای اصفهان و تهران و مشهد می توان در تغییر فضای اجتماعی تأثیر گذاشت.

🔴 دست کم باید اجازه داد دو نامزد اصلی از همه ظرفیت های تبلیغاتی خود تا روز چهارشنبه استفاده کنند و بعد در این باره تصمیم گرفت.
انتهای پیام/
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : قالیباف

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان