به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، با شروع ایام تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از بامداد پنجشنبه گذشته، فضای شهرهای شهرستان لنگرود مانند دیگر شهرها و استان های کشور، رنگ و نوایی دیگر به خود گرفته است.    

شب های لنگرود در این ایام انتخابات به شکل هچل هفتی است که توسط مدعیان شهرسازی به وجود آمده که موجب تعجب مردم و شاید حتی هواداران قرار گرفته است.

قاعده و اصل تبلیغات انتخابات، فرصتی برای معرفی کاندیدا و شناخت هرچه بهتر آنان توسط مردم است، اما به جرأت می توان گفت که تبلیغات در لنگرود به جای معرفی کاندیدها با استفاده از سوابق و قابلیت ها، به رقابت بر سر نوع موسیقی و صدای سیستم های صوتی و نورپردازی ها و ... تبدیل شده است و فضای به وجود آمده بعضا دست کمی از مجلس عروسی ندارد و گویی خیابان ها را به سالن عروسی یا کنسرت تبدیل کرده اند! البته دقت در تنوع موسیقی از سوی ستادهای کاندیدا هم قابل تامل است!

ظاهرا هیچ نظارتی هم بر روند تبلیغات ستادها صورت نمی گیرد و مسئولین هم در خواب همیشگی خود به سر می برند! البته این مورد صرفا به مسئولین بر نمی گردد و در این خصوص قانون مشخصی تعیین نشده است.

علاوه بر موسیقی، موارد دیگری نیز به عنوان تخلف به راحتی در ستادهای نامزدها مشاهده می شود، که متاسفانه هیچ برخوردی با متخلفین صورت نمی گیرد. مثلا گذاشتن صندلی و تجمع هواداران نامزدها فقط در مکان های بسته و مسقوف مجاز است، اما با گذری در خیابان ها، صندلی های ردیف شده و تجمع در سطح پیاده روها و حتی حاشیه خیابان ها را می بینیم و تجمعاتی پرشور را شاهد هستیم که باعث ترافیک در خیابان ها می شوند.

البته از بی ملاحظگی برخی  از افراد هم نمی توان گذشت که صرفا در خیابان ها عبور کرده و بوق های ممتد می زنند.

این اقدامات نه تنها تخلف است، بلکه از نظر حق الناس هم برای مردم ایجاد مزاحمت می کند. ترافیک های سنگین در خیابان ها و آلودگی صوتی و ریختن انواع زباله و پوستر و کارت های تبلیغاتی در کف خیابان و موارد دیگر هم برای مردم و هم برای کارکنان شهرداری آزار دهنده است.

یکی دیگر از مواردی که مسئولین نسبت به آن بی تفاوت هستند برافراشته شدن بنرهای بیش از حدمجاز است، البته یکی از دلائل بی تفاوتی مسئولین را دلمشغولی و فعالیت همه جانبه و جمع آوری رای برای ریاست جمهوری می تواند باشد.

وقتی در شهر یا کشوری قوانینی برای ایجاد نظم و امنیت وضع می شود، همگان موظف به رعایت آن هستند و در صورت تمرد از قانون باید با متخلف برخورد شود، ولی اگر نظارت و اعمال قانونی انجام نگیرد، هرج و مرج فضای جامعه را فرا می گیرد. از طرفی ایجاد چنین جوی در سطح شهر، می تواند ذائقه مردم را به شنیدن و دیدن این وضعیت عادت دهد و قبح بعضی حدود شرعی در سطح جامعه از بین برود.

در انتخابات شورای شهر لنگرود بیش از 80 نفر ثبت نام کرده اند که شهرداری می بایست مکان هایی را برای نصب پوسترهای انتخاباتی شورا و ریاست جمهوری مشخص کند، با توجه به تعدد کاندیداها مکان های مشخص شده برای نصب تبلیغات، کوچک و کم بود، و از طرف دیگر کاندیداها زیر مجموعه خود را توجیه نکردند که پوستر ها را در مکان های مشخص شده نصب و از تخریب چهره شهر و تجهیزات دولتی و ... بپرهیزند.

و اینجاست که باید به برخی از این کاندیدها گفت پیروزی در انتخابات به چه قیمت؟ به قیمت قرار دادن بنرهای عکس آرایش کرده بانوان در خیابان و در مقابل دیدگان هزاران نامحرم؟ به تنزل شخصیت اجتماعی و علمی در حد ساز و دهل؟ به قیمت اسراف و ریخت و پاش های اضافی؟ یا به قیمت زحمتی مضاعف برای پاکبانان شهرداری و ایجاد مزاحمت برای مردم و بیمارانی که ممکن است در همسایگی این ستادها سختی بکشند یا خدای ناکرده پشت ترافیک ها جانشان در خطر باشد؟

مگر نه این که این شب ها باید کاندیدا خود را به مردم در فضایی سالم معرفی کنند تا مردم بتوانند اگاهانه انتخاب کنند؟ پس چرا برخی اینگونه با بی بندوباری و بی فرهنگی دارند خود را نشان می دهند؟!

[gallery columns="1" size="large" ids="79848,80095,80096,80097,80098,80099,80100,80101,80102"]
برچسب‎ها : گلباغی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان