به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرورت های اجرای پروژه های شهری با توجه به پیوست های ترافیکی و شهرسازی، با تاکید بر توجه به ملاحظات شهرسازی، ترافیکی و مدیریت بحران در تمام پروژه شهری، گفت: در حقیقت مهم ترین مشکل عدم رعایت این مسائل در پروژه های شهری است.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص افرایش ترافیک و عدم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: بسیاری از سازه ها با هدف کاهش ترافیک و تسهیل شرایط حمل و نقل ساخته می شود در حالیه که راه حل مشکلات ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی است.



وی افزود: در لایحه هوای پاک نیز تاکید شده که سالیانه 5 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد، البته 50 درصد هزینه این اقدامات با دولت و 50 درصد بر عهده شهرداری هاست، در هر حال همانند سایر کشورهای بزرگ دنیا باید رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا به توسعه حمل و نقل عمومی پرداخته شود.



لاهوتی با بیان اینکه در اکثر کشورهای بزرگ دنیا حمل و نقل عمومی جایگزین حمل و نقل شهری شده است، گفت: در قوانین توسعه ای از گذشته مشخص شده که 30 درصد حمل و نقل با مترو، 25 درصد تاکسی، 25 درصد اتوبوس و تنها 20 درصد به استفاده از وسایل شخصی اختصاص یابد اما این رقم 80 درصدی تنها حدود 40 درصد تحقق پیدا کرده است.



رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه همچنان 40 درصد نیازمند توسعه حمل و نقل عمومی هستیم، بنابراین شهرداری و دولت باید نسبت به توسعه این بخش اهتمام جدی داشته باشند.


پایان پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان