نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه غنی سازی ایران محدود شده است گفت: خط قرمز ما در توافق نامه ژنو رعایت نشده است، تمرکز دولت یازدهم روی سیاست خارجی می باشد و وزارت خارجه به ۱+۵ مشغول است.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از ۸دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درهمایش ارتباط علم و سیاست که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به توافقات ایران با گروه ۵ + ۱ خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی موافقتنامه ها باید به تصویب مجلس برسد بنابراین موافقتنامه ژنو یک تفاهمنامه می باشد.

وی افزود: آیا چیزی که دادیم نسبت به چیزی که گرفتیم با هم مساوی است، ما بسیاری چیزها را دادیم و کمترین چیزها را گرفتیم.

رسایی با اشاره به تبریک گفتن برخی به یکدیگر در خصوص این مذاکرات، اظهار کرد: ما داوطلبانه تعهد دادیم و آنها نیز داوطلبانه تعهد دادند بنابراین اینکه دیگر تبریک گفتن ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مقدمه و پایان متن موافقتنامه بیان نمود: این مراحل جامع شامل فرآیند گام به گام و متضمن یک برنامه غنی سازی با تعریف مشترک و محدودیت های عملی و شفاف ساز به منظور برنامه هسته ای ایران می باشد.

این فعال سیاسی کشور همچنین ابراز نمود: بارها برای بازرسی آمدند اما حتی یک مورد پیدا نکردند و تمام آن بر اساس «اما و اگر» است یعنی داریم به کشوری جواب می دهیم که سابقه جنگ در ناکازاکی و هیروشیما را دارد و اکنون نیز بمب هسته ای دارد و بر اساس ان پی تی سکوت شده است.

رسایی با بیان اینکه غنی سازی ایران محدود شده است، تأکید نمود: خط قرمز ما در توافق نامه ژنو رعایت نشده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرگ بر آمریکا و مرگ بر نظام سلطه در دل ملت نهادینه شده و برآمده از آیات قرآنی است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما بمب اتم نداریم و اعتقادی به سلاح هسته ای هم نداریم آن وقت باید به آنها تضمین دهیم که نمی خواهیم دست از پا خطا کنیم آیا این زور نمی باشد.

وی با اشاره به فعالیتهای دولت نهم و دهم تصریح کرد: احمدی نژاد جهت درست را به هدف رساند مانند هدفمندی یارانه ها که اشکالاتی دارد و باید برطرف شود اما اکنون دوستان جهت ندارند و تمرکز دولت یازدهم روی سیاست خارجی می باشد و وزارت خارجه به ۱+۵ مشغول است.

رسایی افزود: حقوق دان های ما ۲۷ مورد تعهد دادند و هشت مورد گرفتند که لغو تحریم در آن نیست و هیچ تحریمی لغو نشده و تعلیق شده است.

این فعال سیاسی کشور بیان نمود: روحانی در نامه اش به مقام معظم رهبری نوشته بود این پیروزی و حق غنی سازی را تثبیت کردیم و تمام تحریم ها در یک بازه زمانی برداشته می شود؛ و حضرت آقا نیز در پاسخ فرمودند جناب روحانی دستیابی به آنچه که مرقوم داشته اید قابل تقدیر و تشکر از تیم هسته ای می باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه غرب به مذاکرات و تفاهم با ایران بیشتر از ما نیازمند بود، اذعان داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای باید بیش از پیش به این نکته توجه می نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان