خبر: 80635 / تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت : ۰۹:۲۲:۴۴

بی‌تفاوتی شهرداری لنگرود در آذین‌بندی محیط شهری + تصویر

در سه ماه گذشته شاهد بیشترین مناسبت ملی و مذهبی بودیم ولی نقش و نگار چشم‌گیری از سوی شهرداری در مناسبت‌ها در سطح شهر مشاهده نشد و صرفاً به نسب چند بنر و پرده کوچک اکتفا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی لنگرخبر، یکی از ابتدایی‌ترین و درعین‌حال یکی از اقدامات مهم شهرداری‌ها تزئینات شهری در ایام مناسبی در طول سال است که بیان‌گر اتفاق یا رویداد خاصی می‌باشد.

 

سیمای شهری و چهره اولیه و کلی شهر در ابتدای ورود هر مسافر و گردشگری مهم‌ترین مسئله برای هر شهری است که می‌تواند در فکر افراد ماندگاری ایجاد کند که به‌صورت مستقیم با بیننده ارتباط برقرار می‌کند.

 

متأسفانه این اقدام ساده در طول حدود ۱۸ ماه گذشته در شهر لنگرود کمتر به آن پرداخته‌شده و در برخی از موارد هم دیده نشده است.

 

بعد از آمدن کحالی به‌عنوان شهردار در لنگرود شاهد تخریب و بازسازی میدان‌ها، بلوارها و تیرهای چراغ‌برق بودیم که تغییرات آن‌ها خود جای بحث دیگری دارد، ولی هدف کحالی از این اقدامات تغییر چهره و زیباسازی محیط شهری در منظر شهروندان و مسافران گذری بود ولی این انتقاد به وی وارد است که دلیل طول کشیدن این امر چرا به مردم گفته نشد.

 

گرچه هنوز هم تکلیف میدان معلم به‌عنوان یکی از ورودی‌های اصلی شهر لنگرود مشخص نیست و حتی برخی شهروندان در انتظار ایجاد کعبه‌ای در این میدان هستند!

 

در کنار این موارد زیباسازی محیط شهری و آذین‌بندی در ایام مناسبتی کمترین انتظاری است که مردم از شهرداری دارند.

 

به‌عنوان‌مثال در سه ماه گذشته شاهد بیشترین مناسبت ملی و مذهبی بودیم ولی نقش و نگار چشم‌گیری از سوی شهرداری در مناسبت‌ها در سطح شهر مشاهده نشد و صرفاً به نصب چند بنر و پرده کوچک اکتفا شد و بی‌راه هم نیست که گفته شود شهرداری در آذین‌بندی محیط شهری صفر هم نبود.

 

روابط عمومی، امور فرهنگی و امور شهری شهرداری لنگرود ازجمله واحدهایی هستند که در این حوزه باید برنامه‌ریزی کنند و نباید انتظار داشت که شهردار برای این اقدامات ساده ولی تأثیرگذار دستور کتبی یا شفاهی دهد.

 

این در حالی است که نگاه خیلی از شهروندان به همین اقدامات ساده شهرداری است ولی درعین‌حال در چشم مردم بسیار بزرگ و چشم‌گیر است.

 

تصاویر زیر از شهر لنگرود که در هفته گذشته تهیه شد گویای مطالب بالا است.

کلیدواژه


نظرات | ۹ نظر

نادر
خرداد ۹, ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۳

شما افسردگی دارید. اتفاقا نصب بنر ، چهره شهر رو نابود میکنه.
شما که از آقای کحالی انتقاد میکنید، چرا از عملکرد ۴۰ ساله شهردار های سابق لنگرود که تقریبا هیچ کاری برای این شهر نکردند چیزی نمیگید؟
دست آقای کحالی درد نکنه ، به کوری چشم افراد افسرده که متاسفانه کم نیستند !

    لنگرودی
    تیر ۸, ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۶

    چون ۴۰ سال ایراد داشته الان ایراد نداره!!! چرا نمیشه انتقاد کرد!!! ماشالله بنر تقدیر و تشکر کم نمیزنن !!!

ميثم
خرداد ۹, ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۰

نسبت به کامنت های تلگرام مینویسم

اگر منظورشون از افسردگی در مورد ایام عزاداریه
بله ما افسرده ایم

اگه از تحول در شهر تبدیل باغچه به سنگ هست در شهر شمالی !!!! بله ما متحول شدیم از کارهای محیرالعقول این اقا

اگه تیر برق ۶ میلیونی رو ٣۶ میلیون فاکتور کردن
بله متحولیم واقعا
اگر میدان معلم رو ماه مهر ٩۴ تخریب کردن و هنوز هم تموم نکردن
واقعا تحوله
و بقیه پروژه ها

همه کارها برای ۶ ماه اولش بود که داشت برای انتخابات مجلس تلاش میکرد که واسه عزیز دلش رای بیاره

بعدشم
هیچوقت لاهیجان حاضر نیست کحالی رو برگردونه با وجود اونهمه بدهى و تخلفی که دوره قبل داشت

    محمد
    خرداد ۱۰, ۱۳۹۶ در ۱۷:۱۸

    بامیثم کاملا موافقم

ابراهیم
خرداد ۹, ۱۳۹۶ در ۱۳:۰۱

لنگرجان سلام دوست عزیزخیلی ازحرفهات منطقی وقابل تامله امادوست عزیزتاحالامقاله ای تحقیقی تهیه کرده ایدمبنی براینکه چرالنگرودبعدازانقلاب وبعدسپری شدن ازدوران جنگ وتشویش خاطرهای انزمان هنوزاقلش درزیبا سازیهای اولیه بقول شماجامانده وخیلی موارددیگه چراچه نوع دیدگاهائی وچه نحوه برخوردی ازطرف مردم بامسئولان وبرعکس وجودداره که لنگرودبه این شکل الانه مانده چرااگراغراق نکنم حتماروزی یکی دوباربه لاهیجان سفرمیکنیدکاری به مشکلات نهفته دربطن شهرنداریم اگرواکاوی بشه بایدبحال لنگرودگریست ولی درنظراول هررهگذری میگه افرین به لاهیجان رسیدندقشنگ شده ولی لنگرودجزیه اب نماچیزدیگه موردنظرنیست چرامگه لاهیجان همون جوری درست شدیااینکه مسئولینش نشستندوبدورازهر…..بمانددوست عزیزشمارسانه ایهاتکلیف داریدورسالت شمااگاهی دادن درست به اقشارمردمه وبارعایت انصاف بریدازمردم بپرسیدوطیف وگروه خاصی راانتخاب نکنیدبریدازمسئولین بی پرده درنشستهاتون بپرسیدبنظرم اینگونه انتقادکردن چیزی راعوض نمیکنه جزاینکه عده ای رانسبت به برخی عوامل شهرداری بدبین ومعترض بکنه خلاصه اینکه حق لنگرودباتوجه بهموقعیتی که داره بیش ازایناست بایدگشت دنبال گره هائی که بسته هستندوبازنمیکنند

لنگرودی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۶ در ۱۹:۰۸

واقعا شما چقدر قدر نشناسید .هرشهرداری بیاد یعنی باید تخریبش کنید.یه سریا انگار قبلا سودی میبردن الان اقای کحالی براشون پارتی بازی نمیکنه دلگیرن.بعد از سال های زیاد یک شهردار آمد شهر رو با جزییات ریز ریز داره درست میکنه اصولی.همه شهردارها میومدن یک تیکه سنگ فرش میزدن دست برمیداشتن .یکی یه تیکه چراغ میزد دست برمیداشت .ایشون از اول ورودی کامل داره درست میکنه نمیکاره درست نمیکنه اولین شهرداره .پارک فجر هم واقعا عالی داره پیش میره .من میرم‌لاهیجان میدان هاش رو میبینم بخصوص میدان گلستان بعد میدان نماز لنگرود واقعا جای تاسفه .این شهردار واقعا اگر بمونه لنگرود رو تغییر میده .کارش اصولی و کامله.از شوراها و مردم عزیز میخوام ک حمایت کنند از شهردار.آقای کحالی عزیز من از طرف تمامی مردم لنگرود میخام که در لنگرود بمانید و بسازید شهر را ک کار کسی دیگر نیست .بنده خداهمیشه خودش میاد پروژه ها رو میبینه .از شهردار عزیز میخام که برای میدان نماز مجسمه بزرگی بسازید نمادکسی که قنوت در حال خواندن نماز هست بسازند .این میدان فعلی شان میدان مرکز شهر نیست. 

    نادر
    خرداد ۱۳, ۱۳۹۶ در ۰۶:۵۳

    قربون آدم چیز فهم. منم همینو میگم.

    نادر
    خرداد ۱۴, ۱۳۹۶ در ۰۸:۳۱

    “”از شهردار عزیز میخام که برای میدان نماز مجسمه بزرگی بسازید نمادکسی که قنوت در حال خواندن نماز هست بسازند .این میدان فعلی شان میدان مرکز شهر نیست. “”.
    حالا آقای لنگرودی ، سجده یا رکوع هم شد ، شما دیگه کوتاه بیا.

      لنگرودی
      تیر ۸, ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۲

      میگم مجسمه خودتو بسازن برادر نادر بد نیستا …. در راستای تلاش بیش از حد شما در……

قيمت خودرو سكه و طلا ليگ برتر شهرداري كومله - 19 مهر ماه تا يك سال شهرداري كومله 2 نشر خبر مكان تبليغات شما
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ لنگر خبر” می باشد.
siteview.ir