دکتر رامین غلامپور در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشت محیط در شهرستان لنگرود با توجه به اهمیت این موضوع، از چند روز قبل از آغاز ماه رمضان و از اول خرداد در لنگرود آغاز شد.   وی هدف این طرح را تأمین و ارتقاء ایمنی مواد غذایی و پیشگیری از بیمارهای قابل انتقال از آب و غذا اعلام کرد و گفت: در این طرح 10 اکیپ 1 تا 3 نفره در طول شبانه روز با همکاری همکاران مرکز خدمات جامع سلامت بر بهداشت فردی، بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، مواد آشامیدنی و اماکن عمومی نظارت دارند.   مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود با بیان اینکه از اول خرداد تاکنون از 603 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، اماکن عمومی و ... بازرسی صورت گرفته است، افزود: در قالب این تعداد بازرسی، 89 کیلوگرم انواع روغن سوخته، کمپوت و کنسرو، چیپس و پفک، آلاسکا، دوغ و آب معدنی کشف و معدوم شده است.  

وی زولبیا، بامیه، خرما، آش رشته و نان فطیر را از جمله مواد مصرفی در طول ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: نظارت بر نحوه تهیه و توزیع این مواد غذایی، توسط کارشناسان بهداشت محیط به منظور پیشگیری مردم جامعه از بیماری های غیر واگیر نظیر بیماری های قلبی و عروقی و دیابت تأثیرگذار است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود از مردم خواست جهت تهیه مواد غذایی موردنیاز به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مجاز مراجعه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با شماره تماس 01344524443 در وقت اداری یا سامانه شکایت مردمی 190 به کارشناسان بهداشت محیط اطلاع دهند.

انتهای پیام /

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان