به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، گزارش مرکز امور خلیج فارس در واشنگتن نشان می دهد که صدها دانشجویی که از عربستان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا پذیرش شده اند، طی سه سال گذشته به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «نبأ»، عربستان سعودی تلاش می کند تا ارتباطش با داعش و حمایت مادی و لجستیکی آن را نفی کند اما انتشار این گزارش، این ارتباط را ثابت می کند.

یک تیم از مرکز امور خلیج فارس در واشنگتن با بررسی آماری و ارائه گزارشی تصویری، از پیوستن دانشجویان به داعش، اعلام کرد که بیش از 400 دانشجوی سعودی و شماری از دانشجویان کویتی از سال 2014، درس در آمریکا را رها کرده اند و به داعش پیوسته اند. این گزارش شامل تصاویر و هویت تک تک این دانشجویان اسا.

بر اساس این گزارش، از زمان 11 سپتامبر در سال 2001، نزدیک به 15 هزار تبعه سعودی به گروه های تروریستی القاعده و داعش پیوسته اند و به میدانهای مختلفی مثل عراق، سوریه، یمن، مصر، لیبی، لبنان، کویت و افغانستان اعزام شده اند و از بزرگترین گروه های داوطلب در صفوف داعشند.

در این گزارش آمده است: دستگاه های امنیتی آمریکا عامدانه چشم بر روی سرنوشت این دانشجویان ملحق شده به سازمانهای تروریستی می بندد به ویژه که «جان برینان» رئیس سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا روابط عمیقی با خاندان حاکم در عربستان و شخص «محمد بن نایف» ولی عهد این کشور دارد.

گفته می شود که سربازگیری، تامین مالی و نظارت بر روند سفر این دانشجویان وابسته داعش از آمریکا از سوی برخی طرف های رسمی و غیر رسمی سعودی صورت می گیرد که در میان آنها می توان به «خالد عبدالرحمن الدایل» رئیس دفتر سفارت عربستان در واشنگتن، «محمد بن نایف» ولی عهد، «عادل الجبیر» وزیر خارجه و ...اشاره کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان