به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،سوالی که همواره ذهن بسیاری از افراد را با شلوغبازی های جریان لیبرال در کشور به خود مشغول می کند این است که آیا ما باید با آمریکا رابطه داشته باشیم؟ آیا رابطه با آمریکا به سود یا به ضرر ماست؟ و سوالاتی از این قبیل که در ذهن جوانان این مرز و بوم می گذرد . اما باید دید پیر جماران در این خصوص چه می گوید و بازخوانی نظرات آن بزرگ مرد سده اخیر می تواند راهگشای فکری و عقیدتی هر ایرانی باشد.

به گزارش افکارنیوز، امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی های خود به صراحت می فرمایند " مسلمانان تمامی کشورهای جهان... به فکر نگه داشتن وضع موجود نباشید، بلکه به فکر فرار از اسارت و رهایی از بردگی و یورش به دشمنان اسلام باشید... سیادت کفر و شرک جهانی خصوصاً آمریکا را بر خود حرام کنید. [صحیفه امام (ره) ج 21 ص 82] "

این موضوع نشان می دهد امام خمینی (ره) اساس جمهوری اسلامی را برای رهایی از طاغوت و عدم وابستگی به هر یک از بلوک بندی های شرق و شرق عنوان کرده اند ، امام(ره) همواره به دنبال استقلال ملت ها بوده اند و اینکه مردم جهان به ویژه مستضعفین خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند نه اینکه عده ای جنایتکار سرنوشت آنها را تعیین کنند و به همین دلیل ایشان با نظم نوین جهانی که کشورها را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم می کرد مخالفت صریح و جدی داشتند.

از سوی دیگر امام خمینی (ره) می فرمایند «شما در مقابل همه آن ها [قدرت ها] ایستاده اید... گفتید نه شرقی و نه غربی، نه به طرف شرق ما می رویم و نه به طرف غرب، ما استقلال داریم.» [صحیفه ج 15 ص 109] «شما خدا را دارید ولو اینکه پشتوانه از شرق و غرب ندارید... افتخار اسلام است که نه به شرق متوجه باشد و نه به غرب متوجه باشد صراط مستقیم باشد. راه، راه خداست.» [صحیفه ج 18 ص 440]

بنیانگذار انقلاب اسلامی آمریکا را شیطان بزرگ می دانستند و فرموده اند:" الآن تمام گرفتاری ما از آمریکاست. تمام گرفتاری مسلمین از آمریکاست. از این آمریکایی است که صهیونیسم را آن طور تقویت کرده است و آن طور دارد تقویت می کند، و برادرهای ما را فوج فوج می کشند.» [صحیفه امام، ج 10، ص: 392]

امام تمام گرفتاری های مسلمین را از آمریکایی ها می داند زیرا در مبانی اعتقادی امام دولت آمریکا به دنبال سلطه بر جهان و خونریزی و غارت کشورها بوده و این با مبانی اعتقادی اسلام و انقلاب همخوانی ندارد.

از سوی دیگر اما در ایران و در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی جریانی با عنوان اصلاح طلبی همواره به دنبال ارتباط با این شیطان بزرگ بوده ان دو و حتی در مقاطعی که کشور را در دست داشتند به سمت ایجاد رابطه به آمریکا قدم برداشته اند.

جالب اینجاست جریان اصلاح طلبی همواره خود را در مسیر و خط امام (ره) معرفی می کند اما سوال اینجاست مگر رابطه با آمریکا در بینش و افکار و اعتقادات امام وجود داشته که این جریان خواستار این رابطه بوده و هستند؟

امام خمینی(ره) تمامی گرفتاری ها را از آمریکا می دیده اند و حالا این روزها برخی ها ادعا می کنند باید با تعامل با امریکا مشکلات کشور را حل کرد، آیا این موضوع حرکت در خط امام است ؟

در واقع منشأ اصلی تفاوت گفتمان امام خمینی و رهبری معظم انقلاب در سیاست خارجی با اصلاح طلبان تفاوت در مبانی است. در نگاه امام (ره) آمریکا به عنوان دشمن شماره یک انقلاب اسلامی مطرح می شود که می خواهد مسیر الهی نظام جمهوری اسلامی را متوقف نماید و مشکل آنها با انقلاب اسلامی مشکل مبنایی است .

امام خمینی(ره) به شکلی صریح جنگ ایران و آمریکا را جنگی عقیدتی می دانند و می فرمایند" جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.» [صحیفه ج 211 ص 74] «مبارزه ای که الآن بین کفر و اسلام است، این منازعه بین ما و آمریکا نیست، بین اسلام است و کفر»[صحیفه امام، ج 111، ص: 105] در مشکل مبنایی اعتقادی تا زمانی که جریان مقابل از پا نیفتد مبارزه ادامه دارد. لذاست که امام خمینی (ره) می فرمایند: «آمریکا و شوروی در کمین نشسته اند و تا نابودی کاملتان از شما دست برنخواهند داشت» [صحیفه ج 21 ص 89]

 اما در سوی دیگر اصلاح طلبان در تمام این سالها به وسیله ابزار و امکاناتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنان فراهم کرده سعی دارند مشکل ایران و آمریکا را از سطح مبنایی به اختلافات سطحی و گذرا و قابل حل نزول دهند.

سوالی که جریان متمایل به ارتباط با آمریکا که خود را حتی مدعیان خط امامی جا می زنند باید پاسخ دهند این است که امام با صراحت مخالفت خود را با ایجاد رابطه با جنایتکاران و استکبار جهانی اعلام کرده اند و حالا چطور اصلاح طلبان و برخی روشنفکر مآب ها به دنبال ایجاد ارتباط با آمریکایی ها هستند، به نظر می رسد بهتر است آنها که رویای ارتباط با آمریکا را در سر می پرورانند به خط واقعی امام(ره) که مفسر اصلی آن مقام معظم رهبری می باشند برگردند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : من دمیدن

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان