به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، جبار کوچکی نژاد امروز در گفتگو با خبرگزاری فارس در رشت، بابیان اینکه نحوه تأیید خود کاندیداهای شورای اسلامی و شهر و روستا جای بحث دارد اظهار کرد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی پنج نفر را به عنوان هیئت مرکزی بر انتخابات شهر و روستا انتخاب می کند که این انتخابات در صحن مجلس برگزارشده و مسئولیت نظارت بر برگزاری انتخابات شهر و روستا بر این افراد واگذار می شود.

وی با اشاره به نامه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل 90 به منظور بررسی روند برگزاری انتخابات گفت: بر اساس قانون اگر نمایندگان هر ضعفی را در حوزه های انتخابی در رابطه با تأیید صلاحیت و نظارت بر انتخابات مشاهده کردند و در صورت اعتراض مردم و کاندیدا، موظف اند برای بازشماری آرا به هیئت مرکزی و نهایتاً رئیس مجلس پیگیری و مکاتبه کنند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی طبق قانون رجوع مردم به نمایندگان برای دفاع از حق تضییع شده حق طبیعی آن هاست افزود:  اینکه برخی از دوستان صحبت هایی کردند که ما همه کاره هستیم به اعتقاد بنده این مِنها، مِنهای شیطانی است، همه چیز را قانون مشخص کرده و کسی مسئولیت تام یا خاص ندارد و قوانین مسیر انتخابات را نیز روشن کرده است و اتهام خودنمایی و حلب رضایت و اعتماد کاندیدای معترض بی انصافی است.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مسئول پیگیری مطالبات مردمی هستند بیان کرد: بازشماری آرا همان چیزی است که در همه انتخابات ها اتفاق افتاده و اعتراض کاندیدا از مجاری قانونی نسبت به نحوه  تأیید صلاحیت، برگزاری، رأی گیری حق آن هاست و باید پاسخ قانع کننده هم بشنوند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه یقیناً آقایان در بخش اجرا و نظارت کوتاهی کردند که مردم قانع نشده و به نمایندگان مراجعه کردند تصریح کرد: گوش ندادن به صحبت های معترضان بی اخلاقی است و اخلاق حرف های پاسخ گویی مسئول در برابر مسئولیت خودش است و بحث تشویش اذهان عمومی برای معترضان بی انصافی است و باید جملات را درست به کار ببرند که به کارگیری نادرست جملات ظلم به افراد است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان اختیار قانونی دارند که برای دفاع از حق مردم در صحن علنی مطالبه گری کنند گفت: من به دوستان نصیحت می کنم که به جای فرافکنی و زدن حرف های غیر مربوط مسیر قانونی را دنبال کنند.

کوچکی نژاد  بابیان اینکه بیش از نیمی از کاندیدا نسبت به نوع رأی گیری و شمارش آرا معترض هستند افزود: توجه به اعتراض ها جزو وظایف افرادی است که مسئولیت قبول کرده اند و باید پاسخی منطقی ارائه دهند و در این صورت یقین بدانند تا آخرین لحظه پیگیر امورات حوزه انتخابیه خودمان هستیم و در صورت داشتن حق، باید آن را به مردم بازگرداند و در غیر این صورت باید پاسخی قانونی به آن ها داد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه هر 11 کاندیدایی که رأی آورده اند با توجه به اینکه مورد تأیید هیئت نظارت کشور هستند مورد تأیید بنده نیز هستند گفت: اما این گفته به این معنی نیست که به اعتراضات سایر داوطلبان توجهی نشود.

وی بابیان اینکه برای قانع شدن افکار عمومی بازشماری آرا را پیگیری می کنیم افزود: بازرسان انتخابات بر این باورند که محدود کردن بازشماری صندوق پابرجا بودن اعتراضات را به دنبال داشته و از همین رو برای قانع شدن معترضان درصد بازشماری را افزایش می دهند و اگر تغییرات در سطح وسیع بود بازشماری ادامه و در غیر این صورت می توانند تأیید نتیجه انتخابات را اعلام کنند.

کوچکی نژاد بابیان اینکه بازرسان پس از اتمام کار هیئت اجرایی 15 روز فرصت برای بازشماری دارند گفت: پس از مهلت 15 روزه در استان، مرکز می تواند مسئولیت را از استان گرفته و خودشان بازشماری را انجام می دهند که این کار در همین هفته صورت می گیرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : جبار کوچکی نژاد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان