به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، به نقل از «دیارباران»، صد و نودمین جلسه شورای شهر رشت پیش از ظهر امروز با طرح سوال از شهردار آغاز شد.

در این جلسه سؤالاتی پیرامون حقوق و بیمه، آسفالت، بانک شهر، تفریق و حمل و نقل عمومی مطرح شد که محمد علی ثابت قدم برای پاسخ دادن به سؤالات اعضای شورا پشت تریبون قرار گرفت.

ثابت قدم شهردار رشت با اشاره به حقوق نیروهای شهرداری، گفت: حقوق معوقه اعضا در پایان سال تسویه حساب شده است و حقوق نیروهای پاکبان  نیز در حال پرداخت است.

وی در مورد وضعیت آسفالت خیابان های شهر رشت، اظهار کرد: ۷۰۰ میلیارد ریال بودجه در سال جاری پیش بینی شده است و برنامه های لازم برای ارتقای کار پیش بینی شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه با توجه به طرح جامع ترافیک باید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در رشت داشته باشیم، افزود: برای خرید ۲۰ اتوبوس با سبلان خودرو توافق شده است.

وی با بیان اینکه اتوبوس های رشت در سازمان اتوبوسرانی قزوین دپو شده است، افزود: این مشکل به علت عدم انجام تعهدات توسط وزارت کشور در تخصیص مبالغ تعیین شده بازسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری رشت ایجاد شد.

در ادامه حجت جذب عضو شورای شهر رشت در با انتقاد از شهردار رشت تصمیمات ثابت قدم درخصوص پل طبیعت و خرید اتوبوس را سلیقه ای دانست و گفت: مبلغ مصوب شورای در خصوص پل طبیعت سه میلیارد تومان بوده است اما شما اعلام کردید این رقم با تصمیم مدیریتی به ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می کند پس چرا در خرید اتوبوس ها این تصمیم را نگرفتید؟!

در پایان به دلیل خروج یکی از اعضای شورا رأی گیری از ۱۳ عضو شورای شهر رشت انجام شد و در این میان  ۷ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند، ۵ نرف قانع شدند و یک نفر هم رأی سفید داد بدین ترتیب طرح استیضاح شهردار رشت با ۷ رأی موافق وصول شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان