۸ نکته درباره «آتش به اختیار»

۱۳۹۶/۰۳/۱۹ ۱۶:۲۰ چاپ کد خبر: 81108
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،حسین شمسیان: فرمایش آقا در دیدار دانشجویی خیلی مهم و واجد معانی زیادی بود. چند نکته در این باب چنین است:
🔹۱. بدون تعارف، اولین معنی، بی فایده بودن عملکرد ساختارهای عریض و طویل فرهنگی است.
🔹۲. بدنه حزب اللهی، اغلب می اندیشد که در «آن بالا» یا در «آن پشت» یعنی در همان جاهایی که اسم بردم، اندیشمندانی در حال طراحی برای حفظ دستاوردهای انقلابند! چون چنین فکر می کنند، دست روی دست گذاشته، منتظر فرمانند!
🔹۳. همزمان با آن عملکرد و این تصور، دشمن بیکار نیست و لحظه به لحظه پیش می آید و تلفات می گیرد.
🔹۴. این حکم یک معنی مهم و کلیدی دیگر هم دارد: اگر به کسی بر نخورد، این فرمان یعنی رهبری دانشجوی دلسوز و تازه کار را از خیلی ها باشعورتر، دغدغه مندتر، کاری تر و باعرضه تر می بیند.
🔹۵. مثل جنگ نظامی، این فرمان یعنی هرکس با هر هنری که دارد، بهترین راه را برای حمله به«دشمن» پیدا کند و منتظر هیچ کس نماند.
🔹۶. ضرورت تمرکز حملات به دشمن، ممکن است برخی را به این مسیر سوق دهد که هر حرکتی را مخالف فلان شخص و بهمان مجموعه معرفی کنند و به معارضه با آن بر خیزند! حتی برخی را به تشکیل «قرارگاه آتش به اختیار» تشویق کند! یک افسر وسط میدان نباید توجه کند، حق ندارد اسلحه اش را از جهت دشمن منحرف کند.
🔹۷. این بالاترین هزینه ای است که یک فرمانده می دهد. اگر آنها که مجوز گرفته اند از این فرصت تاریخی استفاده نکنند، هم هزینه گزاف و سنگین رهبری را جبران نکرده اند، هم فرصتی تاریخی سوخته و هم آینده را از دست داده اند.
🔹۸. این فرمان پیش از این فقط یک بار صادر شده و آن افراد با سربلندی و آبرو از این آزمون بیرون آمدند. روزهای آغازین جنگ، وسعت جنگ بگونه ای بود که ساختار ارتش آن روز جوابگو نبود. هسته های پراکنده ولی متحدالمرکز «جنگ های نامنظم» شکل گرفت. شهید چمران، شاهرخ ضرغام و خیلی از فرماندهان امروز سپاه و ارتش با این هسته ها همکاری کردند، شهرهای مهمی حفظ شد و عملیات های بزرگی از دل همین تشکیلات و تجربیات ارزشمند رقم خورد.
🔸یک نکته اضافه: جماعتی هرزه دهان، فرمان آقا را به هرج و مرج، بگیر و ببند، کشتار(!) هنرمندان و قتل های زنجیره ای (که از قضا در دوره اصلاحات اتفاق افتاد)، اسیدپاشی و... ربط می دهند! اینان همانند که قرآن در حقشان می فرماید: «فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا».
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان