به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شهید یعقوب یوسفی سوم فروردین سال 1338 در روستای نوپایشان ضیابر از شهرستان صومعه سرا در خانواده ای متدین و کشاورز فرزند پسری به دنیا آمد که یعقوب نام گرفت.

وی دوران ابتدایی تا دبیرستان را در ضیابر سپری کرد. پایان تحصیلات دبیرستان او مقارن با اوج قیام مردم به رهبری حضرت امام راحل (ره) بود، وی از دوران نوجوانی نسبت به فرایض دینی بسیار مقید بود و در مشکلات به یاری مردم می شتافت و از خلق وخوی نیکو و چهره ای بشاش برخوردار بود که دیگران را مجذوب خود می کرد.

با حرکت توفنده امت مسلمان به این موج عظیم پیوست و مخالفت خود را نسبت به کفر و ستم و استبداد و اختناق، با شرکت در تظاهرات و پخش اعلامیه و شعارنویسی فعالیت مستمر و مؤثری در منطقه داشت و یک بار هم توسط مأموران ساواک بازداشت شد.

این جوان متدین و متواضع در انجام کلیه امور و رفتارهای خود، رضای خدا را بر خود تکلیف می دانست و همواره به تقوای الهی عمل می کرد و علاقه وافری به حضرت امام خمینی (ره) داشت.

شهید یعقوب یوسفی ارادت خاصی نسبت به پدر و مادر داشت و در خدمت و کمک به آنان از هیچ کوششی فروگذار نبود. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالیت گسترده ای در انجمن اسلامی و پایگاه بسیج ضیابر داشت و در مبارزه با انواع فسادهای اخلاقی و اجتماعی که از بقایای نامبارک رژیم طاغوت و نیز گروهک های فریب خورده مبارزه کرد با تهاجم دشمنان بعثی، به میهن اسلامی با عضویت در بسیج به سوی جبهه ها شتافت.

در سال 60 پس از بازگشت از جبهه به عضویت سپاه درآمد و در صف مردان سبزپوش، سرخ قامت قرار گرفت و در طول جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده گردان مسلم بن عقیل لشکر 25 کربلا در عملیات های فتح المبین – محرم – از شروع عملیات والفجر مقدماتی تا عملیات والفجر 8 پیوسته در جبهه های نبرد مبارزه کرد و یک بار هم از ناحیه پا مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت.

سرانجام پس از 43 ماه رزم بی امان با دشمن بعثی در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو دعوت حق را لبیک گفت و به درجه شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای دهستان ضیابر آرمید.

شهید یعقوب یوسفی در سال 59 ازدواج کرده بود که حاصل این پیوند مقدس یک فرزند دختر و یک فرزند پسر است.

در بخشی از وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده در این لحظات زیبا و شیرین٬ گفتم بد نیست که چندکلمه ای شاید به عنوان آخرین نوشته ها٬ تحت عنوان وصیت نامه٬ بنویسم. عزیزانم در درجه ی اول از دستاوردهای خونینی و مکتبی انقلابمان در حد توان و وجود امکانات پاسداری نماییم.

اکنون روز امتحان الهی فرارسیده٬ بی درنگ به جهاد برخیزیم و یکسره با تلاش و کار بیشتر، تولید بیشتر و اتحادمان، پشتوانه ای محکم برای انقلاب خون بار اسلامی مان باشیم. هرچند ما از جنگ هراسی نداریم٬ زیرا که مرد جنگیم و از محاصره ی اقتصادی هراسی نداریم٬٬ چون مرد رمضانیم.

و اما چند کلامی با آن عده از مسلمانان در خواب لمیده و شناسنامه ای که فقط مسلمانی آن ها در شناسنامه هایشان خلاصه شده٬ بیدار و آگاه شوید و حرکت نمایید تا مورد خطاب و نفرین مولایمان علی (ع) قرار نگیرید که می فرمایند: ای نامردهایی که آثار مردانگی در شما نیست و ای کسانی که عقل شما مانند بچه ها و ... است٬ به هوش باشید که خداوند تبارک وتعالی در قرآن مجید می فرماید: «یا ایها الناس اتقوا ربکم ان زلزله الساعه شی ء عظیم» (سوره ی حج آیه ی 1) ای مردمان: خداترس و پرهیزگار باشید که زلزله ی روز قیامت بسیار حادثه ی بزرگ و واقعه ی سختی خواهد بود.

روزی است که زنان شیرده از وحشت اطفال خود را فراموش کنند و هر آبستنی با رحم بیفکند ٬مردم از وحشت آن روز بی خود مست شوند درصورتی که مست نیستند ولیکن عذاب خدا سخت است و آن طوری که از آیات و روایات پیداست و فهمیده می شود تنها تقوا نجات دهنده ی  انسان در عالم دنیا و آخرت است و مرتبه ی اول و مهم تقوا این است که به واجبات اهمیت داده شود ٬امروز باید تداوم بخش راه شهیدان بود. آن هایی که مرگ باعزت را پذیرا شدند زیرا که سرورانی همچون امام حسین (علیه السلام) دارند که می فرماید حاضرم هفتاد بار کشته شوم اما در رختخواب نمیرم و در کل اینکه پیامی بهتر از پیام امام عزیز ... و زنده و همیشه بیدار ایران نیست که فرموده اند: «ملت عزیز ایران بیدار باشند که سالیان دراز مبارزه در پیش است.»  وای بر ما که اماممان خمینی بزرگ ٬از خدا می خواهند که در بستر  مرگ  طبیعی  نمیرد و در  راه  خدا  شهید  شود.

بد نیست چندخطی در مورد خود بنویسم ٬این حقیر هیچ گونه وابستگی به هیچ حزب و گروهی و یا جریانی را نداشته و ندارم و خط حضرت امام خمینی را یگانه راه و رستگار و صحیح ترین خط اسلام می دانم و پیروی  از  امام  امت را از حضرت ولی عصر صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می دانم.

و اما چند کلامی با آن عزیزان و برادران و بندگان خدایی که برای تهمت بستن و غیبت و افترا  و دروغ، حدومرزی قائل نیستند و به راحتی دیگر برادران خود را رها می زنند و علیه آن ها جوسازی می کنند و خود را خیلی در سطح بالا و مدعی می دانند٬ البته نمی خواهم زیاد بازش کنم تا خدای نکرده باعث ناراحتی بعضی ها گردد. به هرحال به عنوان یک برادر کوچک٬ از آن ها می خواهم که قدری بیشتر به آخرت بیندیشند که عذاب خدا بسیار سخت است. از خداوند بزرگ و تبارک وتعالی هدایت و توفیق خدمت به اسلام و مسلمین را برای تمامی مسلمین به خصوص آن ها مسئلت دارم. والسلام علیکم

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اقتدار

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان