رئیس جمهور افزود: امروز اگر حضور ایران در منطقه نباشد توطئه نیل تا فرات را شاهد خواهیم بود.

به گزارش لنگرنیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: از اینکه فرصت دیدار با ایثارگران، علما و روحانیت محترم و معزز این استان برای بنده فراهم شده بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: دولت به حضور ایثارگران در صحنه های مختلف افتخار می کند و در حد توان خود به این عزیزان خدمت رسانی می کند.

روحانی بیان داشت: اگر ما امروز در برابر فشار قدرت های بزرگ، جنایتکاران جهانی و در برابر آنهایی که می خواهند در امور داخلی کشورها مداخله کنند، سروقامت بوده ایم و ایستادگی کرده ایم و در مقابل فشارهای آنها سر تعظیم فرود نیاورده ایم این به معنای احترام به شهیدان، ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و همه جانبازان است.

رئیس جمهور گفت: علمای بزرگ، اندیشمندان و فرهیختگان امروز بار رسالت سنگینی را بر دوش دارند که منطقه ما آبستن حوادث دردناکی بوده و هست و از غزه و فلسطین گرفته تا لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان می بینیم که از پیکره دنیای اسلام خون می چکد.

وی تصریح کرد: هیچ راهی برای نجات اسلام جز وحدت، اتحاد، ایثار و فداکاری وجود ندارد و ما باید بدانیم با ضعف امت اسلام تهاجم مستکبرین بیشتر خواهد شد و ضروری است که خود را توانمند و قدرتمند سازیم.

روحانی ادامه داد: در اینکه فرهنگ و انگیزه یک ملت برای مقاومت بالاترین معیار است هیچ تردیدی نیست اما باید قدرت های مادی را نیز افزایش دهیم.

وی بیان داشت: کشور با معضل محیط زیست مواجه است که از جمله آن گردغبار و آلودگی هایی است از غرب کشور به سلامت و آرامش مردم رحم نخواهد کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کم آبی و خشکسالی یک معضل بزرگ تقریباً در سراسر کشور است و در هر استان به یک شکل خود را نمایان می کند.

روحانی تأکید کرد: امروز جامعه ما از معضل بزرگی به نام بیکاری رنج می برد، به نحوی که آمار بیکاری در کشور تکان دهنده است و از سال 86 تا 91 یک عدد اشتغال خالص در کشور نداشته ایم و در نهایت آمار می گوید اشتغال در کشور صفر است.

وی خاطرنشان کرد: بیکاری بزرگترین معضل جامعه ما است و در شرایط این چنینی هیچ راهی جز اولویت بندی مشکلات و راه حل های آنها وجود ندارد.

وی تأکید کرد: نقد دولت نه تنها هست بلکه وظیفه ملت ایران است و نه تنها دولت نقد شما را تحمل می کند بلکه به نقد دلسوزانه شما افتخار می کند.

رئیس جمهور افزود: فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی کشور و حتی وظایف امنیتی کشور که جزو وظایف خاص حکومتی است بدون حضور و کمک مردم امکان پذیر نیست.

روحانی ادامه داد: اقتصاد این کشور بدون حضور فعال کارآفرینان و بخش خصوصی راه به جایی نخواهد برد و با وجود همه مشکلات، با حضور مردم به آینده بسیار خوش بین هستیم.

وی تأکید کرد: ایران بزرگترین کشور منطقه است که به عراق، سوریه و لبنان در مقابل استکبار کمک می کند.

رئیس جمهور افزود: امروز اگر حضور ایران در منطقه نباشد توطئه نیل تا فرات را شاهد خواهیم بود.

روحانی گفت: در تاریخ ایران در طول یک سال کاهش 31 درصدی تورم از 45 درصد به 14 درصد در تاریخ اقتصادی ایران بی نظیر بوده است.

رئیس جمهور تأکید کرد: دولت تدبیر و امید در ششمین سفر استانی خود به استان چهارمحال و بختیاری تصمیمات مهمی را برای این استان اتخاذ کرده که علاوه بر عملیاتی کردن 79 طرح در این استان دولت اجرای 4 طرح بزرگ راه آهن، طرح انتقال آب بن به بروجن، کمک به عرصه صنعت به ویژه فولاد و گردشگری را برعهده گرفته است.

وی یادآور شد: طرح جامع گردشگری استان چهارمحال وبختیاری تا پایان سال جاری تهیه و اجرایی خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان