به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام و المسملین شهاب مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان تهران با اشاره به اهمیت شب های قدر و عظمت آن برای بهره برداری معنوی از فرصت این شب ها اظهار کرد: هر انسان خردمندی در این شب ها می تواند لحظاتی را برای خود خلوت ایجاد کرده و با خدا ارتباط بگیرد.

وی افزود: ممکن است این خلوت در مسجد  در کنار سایر عبادت کنندگان خدا بوده یا نه اینکه در حال رانندگی و هر مکان دیگری و یا در منزل برای فرد باشد که مهم همان خلوتی است که انسان بتواند با خدایش ارتباط ایجاد کند.

کارشناس مذهبی کشور و مشاور خانواده با اشاره به وجود فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروز گفت: انسان  به همان میزانی که باید فضای حقیقی و حضورش در محضر خدا را مدیریت کند باید فضای اینترنت و سایبری را مدیریت کرده تا همواره  خلوت خود و خدایش را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه نیازی نیست که ما در شب های قدر فضای مجازی را ترک کرده و آن را فاصله و مانع و مزاحمی برای ارتباط  با خدا در این شب ها بدانیم، تصریح کرد: در واقع بسیاری امورات در فضای حقیقی وجود دارد که  شاید حجاب و مانعی بین ما و خدای مان بوده و مزاحم خلوت مان با خدا باشد.

مرادی اضافه کرد: شبکه های اجتماعی، تابلوهای اعلانات یک دانشگاه و یک کانال تلگرامی می تواند  یک جلسه خوب اجتماعی برای ارتباط با خدا باشد و می توان در چنین فضاهایی حتی یک جمله تاثیرگذار را یادآورشدکه اثر مثبتی را داشته باشد و افراد آن را مدیریت کنند و این خود می تواند فضیلت بالایی را نیز برای افراد در شب های قدر داشته باشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان