به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، با توجه به انعقاد قرارداد گروهی بیمه درمان، عمر، حادثه، مسئولیت (بار) زائرین تمتع سال 1396 با شرکت سهامی بیمه ایران ، شرایط و تعهدات بیمه مذکور به شرح ذیل جهت اطلاع مدیران محترم کاروان ها و زائرین گرامی حج امسال اعلام می شود:

1)  بیمه عمر، حوادث و درمان (سرمایه و تعهدات)

1-1) در صورت فوت به هر علت هر یک از بیمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ 200,000,000ریال

1-2) در صورت فوت بیمه شدگان در اثر حادثه پرداخت غرامت به مبلغ 2.500,000,000 ریال

1-3) بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت 2.700,000,000 ریال می باشد.

1-4) در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و کامل پرداخت غرامت  مبلغ 2.500,000,000 ریال

1-5) در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و جزئی پرداخت غرامت حداکثر تا سقف مبلغ 2.500,000,000 ریال

1-6) در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای، پرداخت خسارت تا سقف 200,000,000 ریال

1-7) هزینه مراجعت زائر بیمار یا مصدوم از ایستگاه پروازی به شهر محل اعزام با ارائه رسید معتبر از محل بند 1‏-6

1-8)  هزینه مراجعت زائر فوت شده از ایستگاه پروازی به شهر محل اعزام با ارائه رسید معتبر از محل بند 1‏-1

1-9) مدت پوشش هر یک از بیمه شدگان (زائرین، عوامل ستادی، عوامل اجرایی، روحانیون و کادر پزشکی) 48 ساعت قبل از اعزام تا 72 ساعت پس از مراجعت خواهد بود. در صورتی که زائر در عربستان بیمار یا مصدوم گشته و بر اثر آن به ایران مراجعه و به مراکز درمانی مراجعه کنند تا 2 هفته پس از بازگشت تحت پوشش خواهد بود.

1-10)  پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولوژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف 20.000.000 ریال امکان پذیر می باشد.

1-11) پرداخت هزینه های درمانی بیمار یا مصدومی که به دلیل بیماری یا حادثه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرارگرفته و با نظر پزشک معالج خویش ترخیص شده است لیکن به منظور ادامه درمان حداکثر تا مدت 90 روز از زمان وقوع بیماری یا حادثه قادر به انجام هزینه و یا بستری در مراکز درمانی خواهد بود و پس از آن پوشش بیمه ای نامبرده امکان پذیر نخواهد بود.

1-12) پرداخت هزینه انتقال بیماران حادثه دیده از ناحیه شکستگی ستون فقرات، لگن و فمور در هنگام عملیات حج، پس از ترخیص از بیمارستان جهت انتقال به مکه، مدینه یا جده حداکثر تا سقف 400 ریال سعودی.

1-13) بیمه گر متعهد شده نسبت به تهیه اقلام تدارکاتی، تبلیغاتی و فرهنگی زائرین حج تمتع مانند جاکفشی، جای گذرنامه، بروشورهای تبلیغاتی، پوستر اقدام کنند.

1-14) هزینه های مربوط به حمل و نقل بیماران در عربستان از کاروان تا بیمارستان ها (برای بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند ) یا تهیه داروهای مصرفی زائرین با دستور پزشکان مرکز پزشکی حج که در لیست داروهای مرکز پزشکی نمی باشد تا سقف 200 ریال سعودی از طریق بیمه گر قابل پرداخت می باشد. (مشروط بر تائید مرکز پزشکی حج)

تبصره: مدیران محترم کاروانها می بایست با ارائه مشخصات زائر اعم از نام و نام خانوادگی، شماره کاروان نسبت به پرداخت هزینه مذکور (بند 1‏-12) و (بند 1‏-14) اقدام و نهایتاً از طریق امور مالی دفتر نمایندگی سازمان در عربستان یا ستادهای مکه و مدینه با ارائه مدارک مثبت نسبت به تسویه حساب اقدام خواهند کرد.

1-15) شرکت بیمه ایران متعهد شده نسبت به استقرار آمبولانس در ایستگاه های پروازی پرترافیک به صورت دائمی و در ایستگاه های دارای ترافیک پایین بصورت آنکال با تجهیزات مناسب در زمان رفت و برگشت زائرین جهت ارائه خدمات درمانی و انتقال بیماران به بیمارستان های کشور تا پایان عملیات تمتع اقدام کنند.

2)  بیمه مسئولیت (بار) تعهدات و پوششها

2-1)  اموال هر نفر از زائرین تمتع سال 1396 در زمان رفت تا مبلغ 10,000,000 ریال تحت پوشش بیمه می باشد.

2-2)  اموال هر نفر از زائرین تمتع سال 1396 در زمان برگشت تا مبلغ 20,000,000 ریال تحت پوشش بیمه می باشد.

2-3) حداکثر تعهد بیمه گر در طول مدت اعتبار این قرارداد 8,000,000,000 ریال می باشد. بدیهی است این اعتبار بین کلیه زائرین مالباخته تقسیم خواهد شد.

2-4)  خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر استهلاک تا سقف 8,000,000 ریال از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد و برای گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهد شد.

2-5)  بار هر یک از زائرین از زمان رفت و تحویل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه می باشد.

تبصره 1: لازم به ذکر است مسئولیت بار زائرین که در زمان رفت یا برگشت از عربستان تحویل شرکت های هواپیمایی شده و در ازاء آن تگ بار به زائرین تحویل شده با شرکت های هواپیمایی بوده و شرکت بیمه گر نسبت به  این لوازم تعهدی نخواهد داشت. فلذا نیاز است زائرین گرامی نسبت به اخذ لوازم کامل خود از شرکت های هواپیمایی توجیه شوند.

تبصره2: در صورت مفقودی اشیاء و لوازم می بایست مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهای مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره یا دفتر نمایندگی سازمان در عربستان یا مدیریت های حج و زیارت استان های سراسر کشور اطلاع رسانی شود. واحدهای مذکور پس از ثبت اطلاعات فوق در سایت بیمه زائرین تمتع سال 1396 و چاپ فرم از سایت مربوطه به مالباختگان تحویل خواهند کرد. فرم چاپ شده پس از تائید ستاد مکه مکرمه یا مدینه منوره و همچنین دفاتر حج و زیارت استانها در شهرستانها و اداره رفاه در تهران قابل ارائه به شرکت بیمه و اخذ خسارت می باشد. مضافاً اینکه مدت زمان لازم برای ارائه گزارش (فرم اشیاء گمشده) به شرکت بیمه حداکثر از زمان برگشت به ایران حداکثر  3 ماه می باشد.

 تبصره3: وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذائی، گوشی تلفن همراه، عطر و ادکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد.

تبصره4: به منظور جلوگیری از بروز اختلاف و اعتراض زائرین معزز الزامی است قبل از اعزام کاروان، مواردی که جزء استثنائات قرارداد بوده و قابل پرداخت نمی باشد به درستی و به دقت به زائرین اطلاع رسانی شود و همچنین از تأیید فرم هایی که در آن موارد فوق الذکر درج شده خودداری به عمل آید.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان