ایرج ندیمی نماینده مجلس با انتقاد از وجود گروه ۳ هزار نفری مالیات گریز در کشور گفت: در این گروه ۳۰۰ پزشک وجود دارد که هر کدام از آنها ماهیانه یک میلیارد تومان درآمد دارند.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از درسیاهکل ، ایرج ندیمی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس،اظهار داشت: براساس اطلاعات جامعی که به دست ما رسیده است، 3 هزار نفر در کشور با درآمدهای نجومی از مالیات فرار می کنند و معروف به گروه «مالیات گریز» شده اند که تعداد قابل توجهی از آنان متخصصان پزشکی هستند که متاسفانه هیچ مالیاتی نیز بابت این درآمدها پرداخت نمی کنند.


وی با انتقاد از وجود گروه 3 هزار نفری مالیات گریز در کشور اظهار داشت: در این گروه 300 پزشک وجود دارد که هر کدام از آنها ماهیانه 10 میلیارد ریال درآمد دارند که بخشی از آن پول های زیرمیزی است و این گروه از پزشکان در بیمارستان های خصوصی و همچنین با انجام عمل های جراحی متعدد به چنین درآمدهایی دست پیدا می کنند ولی مالیات نمی دهند.


ندیمی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون با این گروه مالیات گریز به خصوص پزشکان برخورد نشده است، اظهار داشت: به دلیل آنکه مثلاً در حوزه پزشکی آن متخصص پزشکی زیرمیزی می گیرد و هیچ سندی نیز به جا نمی گذارند یا اینکه در اقدامی دیگر آن مبالغ را به حساب منشی خود و یا حساب های دیگر واریز می کند و در مجموع اسناد متقنی برای رسیدگی جهت گرفتن مالیات از آنان به جا نمی گذارند.


وی در پاسخ به این پرسش که مجلس چه اقدامی برای مقابله با این گروه مالیات گریز و معضل زیرمیزی پزشکان خواهد کرد، بیان داشت: مساله زیرمیزی پزشکان که مدتهاست در جامعه مطرح شده است و در مورد مجموع این گروه مالیات گریز نیز امیدواریم پس از رسانه ای شدن این مطالب مجلس نیز اقدامات لازم را برای مقابله با آنان انجام دهد.


300 متخصص پزشکی با درآمدهای میلیاردی


ندیمی خاطرنشان کرد: در مجموع این افراد که از سرمایه های کشور استفاده کردند و امروز درآمدهای نجومی و میلیاردی دارند باید مالیات های خود را بپردازند. ما به هیچ عنوان با کسب و کار و درآمدهای بالا مخالف نیستیم و فقط این مساله را مطالبه می کنیم که چنین افرادی که درآمدهای میلیاردی دارند باید مالیات و حقوق کشور را بپردازند. به طوری که مثلاً همین گروه پزشکی که 300 نفر هستند و ماهانه یک میلیارد تومان درآمد دارند با چنین درآمدهایی باعث می شوند بازار کار برای پزشکان دیگر نیز مختل شود.

درآمدهای میلیاردی در حوزه سلامت
در این راستا دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر اسبق بهداشت نیز چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرده بود که در سیستم سلامت یک عده بالای یک میلیارد تومان درآمد دارند.

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان