حال محیط زیست در کشور خوب نیست

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ ۰۷:۲۲ چاپ کد خبر: 81524
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در بیست   و سومین نشست تخصصی توسعه با موضوع «سیاست های کلی محیط زیست و جایگاه آن در برنامه ششم توسعه» که در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، ضمن تشکر از برگزای نشست های توسعه در این سازمان، با بیان اینکه 7 ابرچالش کشور ما را تهدید می کند، گفت: یکی از این ابرچالش ها محیط زیست است.

وی با بیان اینکه حال محیط زیست در کشور خوب نیست، افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید مباحث مربوط به محیط زیست را خط قرمز می داند.


لاهوتی اضافه کرد: سالانه 5 هزار نفر به صورت مستقیم بر اثر آلودگی هوا جان خود را در کشور از دست می دهند که از این تعداد 2 هزار و 900 نفر مربوط به تهران و مابقی مربوط به سایر کلانشهرهای کشور می شود لذا توجه به این مسئله نیاز به عزم عمومی دارد.


نماینده لنگرود در مجلس با اشاره به تصویب طرح «هوای پاک» در فروردین 96، خاطرنشان کرد: حق آبه های مربوط به تالاب ها طی یک لایحه جدا در مجلس تصویب شد.


وی بحث پسماند و مدیریت آن را در استان گیلان بسیار جدی دانست و عنوان کرد: مدیریت 200 تن پسماند نیازمند سرمایه گذاری حدود 200 میلیارد تومانی دولت است که عملا امکان چنین سرمایه گذاری وجود ندارد لذا در قانون برنامه ششم بر هماهنگی دولت و بخش خصوصی تاکید شده است. در واقع نرخ تضمینی ساماندهی پسماند باید برای سرمایه گذار بخش خصوصی توجیه داشته باشد.


لاهوتی خواستار توجه سازمان محیط زیست به توسعه کارخانه های تولید کود کمپوست و اجرای دقیق طرح تفکیک زباله از مبدا در استان شد و گفت: مردم گیلان به لحاظ فرهنگی پذیرای بسیاری از مسائل هستند لذا در مرحله اول باید حجم زباله ها را کم و پلاستیک را حذف کنیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان