به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، وزارت خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد ایالات متحده آمریکا بایستی قبل از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، این تحریم ها را با کشورهای اروپایی و اعضای گروه هفت هماهنگ کند.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه طرحی که خواستار اعمال تحریم علیه روسیه به بهانه دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است را در مجلس سنای این کشور به تصویب رساندند.

یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: «برای چندین سال ما دشواری های ناشی از قوانین برون مرزی را به ایالات متحده خاطرنشان کرده ایم.»

وی اضافه کرد: « در موضوعات مربوط به امنیت و سیاست های صنعتی اروپا ما تمایل داریم که آمریکا به هماهنگی های مورد نظر، به ویژه در درون چارچوب گروه هفت پایبند باشند.»

در تحولی جداگانه، آلمان هم تهدید کرد در صورتی که تحریم های جدید علیه روسیه به ایجاد محدودیت برای شرکت های آلمانی منجر شود، علیه آمریکا اقدام متقابل خواهد کرد.

برلین نگران است تحریم های جدید آمریکا به جریمه شرکت های اروپایی و فرانسوی دخیل در پروژه نورد استریم-2 منجر شود. هدف این پروژه احداث خط لوله ای برای انتقال مستقیم گاز روسیه به آلمان از مسیر دریای بالتیک است.

سخنگوی صدراعظم آلمان هم مصوبه تحریمی سنا که برای تبدیل شدن به قانون بایستی به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا هم برسد را به عنوان «حرکتی عجیب و غریب» توصیف کرد.

وی گفت عجیب است که تحریم هایی که برای تنبیه روسیه در نظر گرفته شده می تواند به جریمه شرکت های اروپایی هم منجر شوند.

از طرف دیگر نماینده روسیه در امور تجاری در آمریکا هم روز پنجشنبه آمریکا را به استفاده از ابزار تحریم ها جهت بسترسازی برای ایجاد مزیت برای شرکت های آمریکایی در بازارهای خارجی متهم کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اقتصاد پاریس

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان