علی شفیعی در گفتگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به اهمیت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، اظهار کرد: مدارس یکی از مهم ترین اماکن برای آموزش های اجتماعی و خانوادگی است که طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ در 8 مدرسه در مقاطع ابتدایی و متوسطه در سال تحصیلی 95 در کومله انجام شد.

 

وی آموزش و فرهنگ سازی در بین کودکان و نهادینه کردن مفاهیم فرهنگ شهروندی از سنین کودکی را مؤثرتر عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل برگزاری آموزش پسماند در مدارس به دلیل قدرت تأثیرگذاری کودکان در نظام خانواده بود.

 

شهردار کومله با اشاره به آموزش 788 دانش آموز متناسب بارده سنی، افزود: معرفی طرح تفکیک زباله از مبدأ به زبان ساده، توزیع بروشور، کلیپ و نماهنگ، پاور پوینت آموزشی، برگزاری مسابقه و… ازجمله برنامه های اجراشده آموزشی در سطح مدارس  کومله بود.

 

وی بابیان اینکه کتابچه و سی دی های آموزشی پسماند و محیط زیست در بین کودکان توزیع شد، تصریح کرد: انتظار داریم شهروندان در راستای حفظ محیط زیست، تفکیک زباله از مبدأ را جدی گرفته و با کارکنان شهرداری در طول سال همکاری لازم را انجام دهند.

 

شفیعی بابیان اینکه طرح تفکیک زباله و پسماند در کومله با همکاری بخش خصوصی و آموزش وپرورش این شهر انجام شد، گفت: روزانه ۱۰ تن زباله در شهر کومله تولید می شود.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان