به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ایرج ندیمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهیجان به لزوم توجه دولت دوازدهم به چالش های روبرو تأکید و اظهار کرد: نخستین اولویت دولت دوازدهم پرداخت به چالش بیکاری و معیشت مردم است.

وی بابیان اینکه چالش های دیگری هم در دولت دوازدهم نظیر کمبود آب، محیط زیست و غیره در کشور وجود دارد، افزود: تهدیدهایی دیگری در کشور نظیر آسیب های اجتماعی و فرهنگی در کشور وجود دارد که سریعاً باید مدیرت شوند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اجابت این آسیب ها بخشی در داخل دولت و بخشی دیگر در خارج از دولت ممکن است، گفت: دولت موظف هست در راستای حل مسائل و مشکلات موجود در کشور هر دو حوزه را مدیریت کند و به نتیجه قابل قبولی برسد.

نماینده سابق مرم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی مهم ترین چالش دیگر پیش روی دولت دوازدهم را مسائل منطقه ای و سیاست خارجی برشمرد و تشریح کرد: علیرغم اینکه دولت نتایج خوبی در برجام داشت اما با روی کار آمدن ترامپ و تهدیدهای وی علیه کوبا، روسیه و ایران مجدداً مشکلاتی را ایجاد کرد.

ندیمی به چالش های مدیریتی در دولت و تأکید بر رفع آن در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: در راستای مسائل مربوط به اقتصاد باید به گونه ای مدیریت و عمل کرد که هماهنگی و یکنواختی در حوزه مدیریت داشته باشیم.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت باید در راستای به ثمر نشستن تصمیمات کلان خود در کشور و پرداختن مدیران باانگیزه تلاش بیشتری داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به برنامه های ایرادشده روحانی در روزهای انتخابات اشاره کرد و افزود: برنامه هایی که از سوی آقای روحانی اعلام شده تعهداتی را ایجاد کرده که در بیان سیاست های کلی جزءبه جزء آن باید لازم الاجرا گردد.

نماینده سابق مردم لاهیجان و سیاهکل همچنین به انتظارات رهبری معظم انقلاب از دولت دوازدهم اشاره داشت و گفت: مسائلی ازجمله اقتصاد مقاومتی در کشور و مسائلی که در ممالک اسلامی و شیعه می گذرد هرکدامی می تواند برای دولت مسئله باشد.

ندیمی بابیان اینکه اما مهم ترین مسائلی که دولت باید تمرکز خود را روی آن بیشتر کند مسائل مربوط به اقتصاد و فرهنگ است، تصریح کرد: دولت باید مسائل مربوط به اشتغال و شفافیت مالی درآمدها و همچنین فارغ التحصیلان بیکار را مدنظر قرار دهد.

وی با اذعان بر اینکه دولت دوازدهم باید در راستای تعامل دانشگاه و صنعت اقدامات مؤثرتری ترتیب دهد، افزود: بسیاری از مسائل مربوط به بازار و کسب وکار با تعامل دانشگاه با صنعت قابل حل است و رئیس دولت دوازدهم مکلف است نسبت به موضوعات مذکور اهتمام ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان