به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام صابر انصاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رشت، با اشاره به اجرای سند 2030  اظهار کرد: اظهارات برخی از مسئولین نشان از اجرای سند 2030   است و پذیرش چنین تعهدی خارج ازنظر نظام، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی بابیان اینکه سند 2030 قابل پذیرش نیست گفت: بخشی از سند 2030 با فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی ما در تضاد است و به همین دلیل این سند برای ما قابل پذیرش نیست.

مسئول تربیت و آموزش سپاه قدس گیلان افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در سخنرانی های اخیر، نشان می دهد که مسئولین این سند را پذیرفته اند  و  این دفاعی هم که دولت مردان و متولیان امر آموزش وپرورش از اجرای 2030 دارند، این موضوع را تأیید می کند.

انصاری بابیان اینکه یک عمل خلاف قانون رخ داده است افزود:  یک عمل خلاف قانون و خیلی واضح و آشکاری رخ داده که مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن اذعان دارند.

وی بابیان اینکه برخی از اقدامات به منزله اجرای رسمی سند نیست تصریح کرد: دو بحث در رابطه با بحث اجرای سند 2030 وجود دارد، اول اینکه طبق قاعده، قانون، مستندات و بندبند این سند می خواهند کار بکنند یا  اینکه اصلاً از اسم ورسم این سند خبری نیست، ولی عملاً در حال حاضر اقداماتی  که در راستای اهداف سند 2030 هست در کشور در حال اجرا است  و  چیزی را نمی شود رسمی پیدا کرد که مثلاً  این کاری که در آن کتاب صورت گرفته به منزله اجرای آن بند سند است.

مسئول تربیت و آموزش سپاه قدس گیلان بابیان اینکه حذف بعضی از آموزه های دینی و قرآنی از کتاب های درسی، نشان از اجرای این سند است گفت: مطمئناً تا زمانی که مجلس  شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را تأیید، تصویب و امضاء نکنند قابلیت اجرای رسمی ندارد، اما متأسفانه با اقداماتی که در نظام آموزشی ما، مانند حذف آموزه های دینی و قرآنی صورت می گیرد، عملاً این اقدام شروع شده است. انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان