به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سناتور جمهوری خواه ایالت آرکانزاس، خواستار آن شده که سیاست رسمی کاخ سفید دربرابر ایران، "تغییر حکومت" باشد.

واشنگتن اگزمینر (Washington Examiner) در انعکاس اظهارات این سناتور جنگ طلب تیتر زد: "تام کاتن خواستار آن شده که تغییر حکومت ایران، سیاست رسمی آمریکا باشد".

هیل، پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا (Hill) نیز در گزارشی زیر عنوان "کاتن: سیاست آمریکا باید تغییر حکومت در ایران باشد" به این موضوع پرداخته است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: سناتور تام کاتن گفته سیاست خارجی ایالات متحده دربرابر ایران باید اعمال فشار برای تغییر حکومت این کشور باشد.

هیل در ادامه آورده است، تام کاتن همان سناتوری است که گفته می شود مرتبا در موضوعات مربوط به سیاست خارجی به کاخ سفید گزارش می دهد.

نشریه پولیتیکو (politico) هم ضمن انعکاس اظهارات تام کاتن نوشته: متحدان ترامپ به کاخ سفید فشار می آورند تا به دنبال تغییر حکومت تهران باشد.

پولیتیکو نوشت: درشرایطی که دولت جدید آمریکا درحال بررسی و بازنگری سیاست خود درقبال ایران است، مقامات ارشد آمریکایی به این مطلب اشاره می کنند که گزینه سرنگون ساختن حکومت ایران روی میز آنهاست.

این نشریه آمریکایی افزود: سیاست رسمی کاخ سفید درقبال ایران درحال شکل گرفتن است و مقامات ارشد آمریکایی و متحدان کلیدی ترامپ از دولت جدید می خواهند گام  هایی را برای سرنگون ساختن حکومت تهران بردارد.

در ادامه این گزارش، اتهامات غربی ها علیه ایران تکرار شده و آمده است: حامیان تغییر حکومت ایران می گویند که این اقدام تنها راه موجود برای متوقف ساختن رفتارهای خطرناک ایران است؛ از پیگیری ساخت سلاح های هسته ای توسط این کشور تا حمایت از تروریسم.

از سوی دیگر منتقدان می گویند، چنین مداخله سیاسی در ایران یادآور کودتای  1953 (کودتای 28 مرداد علیه دولت مصدق) با حمایت سیا است که هنوز در ذهن ها زنده مانده است.

به گفته منتقدان، چنین اقدامی با خطر نتیجه معکوس روبروست که محبوبیت حاکمیت ایران را بیشتر سازد و حامیان جمهوری اسلامی را قدرتمندتر کند.

پولیتیکو افزود: به همین علت بود که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی سال 2013 خود در سازمان ملل به ایرانی ها اطمینان داد که «ما به دنبال تغییر حکومت در ایران نیستیم».

اکنون اما جنگ طلبان بانفوذ آمریکایی خواستار تغییر حکومت ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ هستند.

در ادامه این گزارش به سخنان رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، اشاره شده که خوستار تغییر حکومت در ایران شده بود.

پس از سخنان تیلرسون، رهبر ایران به آن واکنش نشان داده و اظهار داشت که آمریکایی ها همیشه چنین قصدی داشته اند و سر و صداهای حکومت جدید و بی تجربه آمریکا اهمیتی ندارد و  مانند تقلاهای قبلی به شکست خواهد انجامید.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اوباما سناتور

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان