به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری رتبه این استان را در بخش صنعت 13 دانست و اظهار کرد: از اینکه دولت تلاش کرده تا رتبه صنعت استان گیلان ارتقا پیدا کند قدردان زحمات دولت هستیم.

وی با اشاره به اینکه رتبه سرمایه گذاری در استان گیلان 10 است تصریح کرد: یک هزار و 100 واحد در دست اقدام در این استان وجود دارد که پیشرفت فیزیکی پنج درصد از آن ها بالای 50 درصد است که برای بهره برداری نیازمند گشایش اعتبار هستند.


نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 70 درصد از تکمیل راه آهن در دولت فعلی رقم خورده و جای امیدواری دارد، گفت: از دولت انتظار داریم راه آهن رشت به آستارا و راه آهن رشت به قائم شهر را برقرار کند که ایجاد راه آهن کمک دولت به دو استان است.


لاهوتی با تأکید براینکه در بخش کشاورزی دولت همت کرده و تولید چای در دولت 14 هزار تن بود که اکنون به 50 هزار تن رسیده است، افزود: هفت هزار هکتار از باغات گیلان باید به این استان برگردد و ما از طرف دولت به مردم قول داده ایم که سه درصد اختلافی که بین پرداخت مطالبات چای کاران وجود دارد برطرف شود.


وی با اشاره به دو میلیون و 600 هزار تن برنج مورد نیاز کشور گفت: اکنون دو میلیون و 400 تن از برنج مورد نیاز کشور در استان گیلان تولید و برداشت می شود و استان گیلان این توانایی و ظرفیت را به تنهایی دارد که کشور را به لحاظ تولید برنج خودکفا کند.


نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید ابریشم جای واقعی خود را در استان گیلان پیدا کرده است، تصریح کرد: در بحث کرم ابریشم و پیله تر دیگر نیازمند حمایت های دولت نیستیم.


لاهوتی با اشاره به وضعیت ساماندهی سواحل کشور اظهار کرد: در ساماندهی سواحل کشور مدیریت کافی حاکم نیست و سرانه تولید زباله در استان گیلان بسیار بالا بوده و نیازمند حمایت ویژه دولت در این بخش هستیم.


انتهای پیام /

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان