به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، در پاسخ به این سوال که آیا روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کند شده است، اظهارداشت: بانک مرکزی برای بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال گذشته 32 هزار فقره سهمیه تسهیلات ازدواج در نظر گرفته بود که 20 تا 22 هزار فقره آن در سال 95 و 10 هزار فقره دیگر در فروردین و اردیبهشت 96 پرداخت شد.

وی افزود: تا آنجایی که بنده در جریان هستم سهمیه سال 96 تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هنوز ابلاغ نشده است. البته ممکن است در روزهای اخیر روزهای اخیر این سهمیه ابلاغ شده باشد.

* استقبال مردم از طرح پیوند

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به طرح اختصاصی این بانک برای وام ازدواج، گفت: این طرح که با عنوان طرح پیوند در بانک اجرایی شده، کاملا متکی به مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: در این طرح خانواده ها می توانند گردش حساب خود را به بانک قرض الحسنه مهر ایران منتقل کنند، در قالب این طرح هر سه ماه یکبار امتیازی به حساب آنها داده می شود و آنها بعد از یک سال، سه سال و یا 5 سال، می توانند 40 تا 80 میلیون تومان وام ازدواج برای فرزندان خود دریافت کنند.

اکبری با بیان اینکه این طرح سال گذشته اجرایی شد، افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح به ویژه برای دوره های زمانی یک ساله و سه ساله شد. ما سعی کردیم مانده حساب را ملاک مبنای اعطای تسهیلات قرار ندهیم و فقط گردش حساب را مدنظر داشته باشیم.

*نمی توانیم طرح یاراکارت را در قالب عقود مبادله ای اجرا کنیم

وی درخصوص اجرای طرح یارا کارت (پرداخت تسهیلات به پشتوانه حساب یارانه) گفت: افرادی که نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران حساب داشته باشند می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند اما باید توجه داشته باشیم که ماهیت این بانک قرض الحسنه است و بانک نمی تواند تسهیلات در قالب عقود مبادله ای پرداخت کند مگر اینکه تسهیلات این طرح را به صورت قرض الحسنه و با نرخ کارمزد 4 درصد بپردازد؛ در غیر این صورت نمی توانیم این طرح را اجرا کنیم.

به گفته وی با توجه به ابعاد طرح و حجم گسترده مشمولان طرح یاراکارت به نظر می رسد نحوه اجرای طرح باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

* رشد 1000 میلیارد تومانی منابع بانک در 3 ماهه اول امسال

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به افزایش اقبال مردم به این بانک در سال های اخیر، گفت: در ابتدای سال 95 حجم کل منابع قرض الحسنه 4 هزار و 300 میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال گذشته با بیش از 37 درصد رشد به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری حجم کل منابع بانک حدود هزار میلیارد تومان افزایش یافته و حجم کل منابع بانک را به حدود 7 هزار میلیارد تومان رسانده است.

به گفته اکبری 90 درصد منابع بانک، به صورت تسهیلات قرض الحسنه اعطا شده و 10 درصد باقی مانده سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه حجم معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایران یک درصد و در برخی مواقع کمتر از یک درصد است، اظهارداشت: این رقم در سیستم بانکی کشور بی نظیر است.

این مسئول بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بانک قرض الحسنه مهر در ابتدای راه است، بنده فکر می کنم تا 5 سال آینده تبدیل به یکی از بهترین بانک های کشور شود زیرا ساختار بسیار خوبی برای این بانک پی ریزی شده و خارج از کش و قوس های شبکه بانکی، به کار خود مشغول است.

* برنامه ریزی برای افزایش 500 میلیارد تومانی سرمایه

وی درخصوص سرمایه این بانک گفت: سرمایه 1500 میلیارد تومانی ثبت شده، به طور کامل تامین شد و امیدواریم در مجمع عمومی امسال 500 میلیارد تومان دیگر برای افزایش سرمایه تصویب کنیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان