عباس بهزاد قویم لنگرودی در حاشیه افتتاحیه اردوی سراسری دانش آموزی رهپویان ولایت خانواده های عزتمند کمیته امداد حضرت امام (ره) در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر، اظهار کرد: افتتاحیه سی و چهارمین دوره از اردوهای سراسری رهپویان ولایت از ۱۰ تیرماه 96 در مجتمع شهید مطهری چابکسر آغاز و اختتامیه آن پایان شهریورماه آینده برگزار خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه دانش آموزان از مقاطع متوسطه از سراسر کشور به صورت دوره ای در این طرح سراسری حضور دارند، گفت: این اردو سراسری در قالب ۱۳ دوره آموزشی و تربیتی به مدت ۴ روز است که در هر دوره ۲۸۰ دانش آموز حضور دارند.

 

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن علیه جوانان و نوجوانان تصریح کرد: این نهاد در راستای تأمین نیازهای این عزیزان در حوزه مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و ارتقای سطح سلامت جسمی، معنوی، روانی و اجتماعی، خدمات ارزشمندی را به جامعه هدف عرضه می کند.

 

وی افزود: ازاین رو ایجاد فضای مناسب و با طراوت آموزشی و تربیتی و کشف استعدادها و خلاقیت ها، ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی و تقویت باورهای دینی این دسته از مخاطبین در مسیر نیل به آرمان توانمندسازی فکر و فرهنگی است و به عنوان برخی از اهداف برگزاری اردوهای سراسری و برنامه های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ایراد کرد.

 

قویم لنگرودی با اشاره به حضور اساتید مجرب حوزه علمیه و دانشگاه در این دوره های آموزشی، بیان کرد: مجتمع شهید مطهری کمیته امداد چابکسر میزبان ۳۷۰۰ دانش آموز متوسطه در طول تابستان جاری از کل کشور است.

 

وی گفت: چهار هزار و 500 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد گیلان در ایام تابستان در قالب اردوهای دانش آموزی، دانشجویی و خانوادگی به سایر استان های کشور اعزام می شوند.

 

معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد گیلان از فعالیت ۵ کانون دائمی جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: ۱۶۰ نفر در ماه جاری به عتبات و عالیات اعزام می شوند.

 

قویم لنگرودی بابیان اینکه در سال گذشته سه هزار و ۳۸۰ نفر به عنوان زیارت اولی به مشهد مقدس و قم اعزام شدند، افزود: طبق برنامه ریزی  انجام شده هفت هزار نفر از افراد تحت پوشش  کمیته امداد گیلان به عنوان سفر اولی به مشهد و قم اعزام می شوند که از این تعداد از ابتدا سال جاری تاکنون بیش از ۳۲۰ نفر به مشهد اعزام شده اند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان